خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران راه‌آهن درود، ایستگاه سیریز زرند به عدم افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۹۴۳

شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن درود (ایستگاه سیریز زرند. جلال‌آباد. کرمان) به‌ عدم افزایش حقوق در سال جاری خود اعتراض کردند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن به خبرنگار ایلنا گفتند: گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن درود (ایستگاه سیریز زرند. جلال آباد. کرمان) که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری رضوان درود مشغول کارند، صبح امروز (۴ تیر ماه) به‌ عدم افزایش دستمزدهای خود در سال جاری اعتراض کردند.

به ادعای این کارگران؛ دریافت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای آنها بدون اعمال افزایش حقوق سال جدید بوده و درخواست آن‌ها تسریع در پرداخت مابه التفاوت حقوق‌هایشان است.

به گفته آن‌ها، با تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد در شورایعالی کار در نوزدهم اسفند، همه کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق قانونی کارگران خود بر اساس مصوبه جدید هستند اما ظاهرا برخی شرکت‌های پیمانکاری امکان افزایش حقوق کارگران را ندارد.

این گروه از کارگران اظهار داشتند: علارغم گذشت بیش از ۹۰روز از آغاز سال جاری که قیمت بسیاری از اجناس افزایش یافته، اما ما کارگران تعمیرات خطوط راه آهن همچنان با دریافت حداقل پایه حقوق سال ۱۴۰۰ گذران می‌کنیم.

این کارگران که به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، همچنین مدعی شدند حق اولاد آنان از ابتدای سال جاری در پرداخت حقوق هنوز محاسبه نشده، بنابر این میزان دریافتی ما کارگرانی که دارای فرزند هستیم به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز