خبرگزاری کار ایران

نگرانی شغلی کارگران پروژه کمربند سبز اهواز/ درخواست برای حقابه برای نجات درختان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۶۷

کارگران پروژه کمربند سبز اهواز می‌گویند کمبود آب برای آبیاری ۲۰۰ هزار درخت در این پروژه، باعث شده امنیت شغلی آن‌ها که ماهیتی دائمی و مستمر دارند، با تهدید مواجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پروژه کمر بند سبز اهواز گفتند که حدود ۳۸ نفر با حداقل ۸ سال سابقه در پروژه کمربند سبز منطقه دو اهواز مشغول نگهداری از هزار و۲۰۰ هکتار فضای سبز با ۲۰۰ هزار اصله درخت هستند که طی یک الی دو ماه گذشته به دلیل کمبود آب علاوه بر خشک شدن درختان، این نگرانی وجود دارد که کارگران نیز کار خود را از دست بدهند.

کارگران پروژه کمربند سبز شمال غرب اهواز در توجیه علت نگرانی خود گفتند: پیش از این تامین آب درختان از حقابه کانال سلمان و چمران (که در مجاورت پروژه کمربند سبز) از طریق پمپ یا انتقال آب از طریق تانکرهای نصب شده بر روی خودروها انجام می‌شد اما در حال حاضر چند ماه است که مسئولان مربوطه اجازه برداشت آب به کارگران را نمی‌دهند و درختان در این هوای گرم بالای ۴۰ درجه اهواز در حال خشک شدن هستند.

آن‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری به دنبال حقابه است تا امکان استفاده دوباره از کانال آب را فرآهم کند و در این خصوص نامه‌نگاری‌هایی با استانداری و آبفای اهواز صورت داده است، در ادامه افزودند: پروژه کمربند سبز شمال غرب اهواز با ۲۰۰ هزار نهال نتیجه تلاش هشت‌ساله ۳۸ کارگر فضای سبز در منطقه دو این شهر است که علارغم همه مشکلات شغلی و مزدی تمام توان خود را برای نجات درختان و نگهداری از فضای سبز این منطقه به کار گرفته‌اند.

به گفته کارگران پروژه کمربند سبز، در این شرایط  گرمای بالای ۴۰ درجه بیشترین فشار بر روی کارگرانی است که از حداقل‌های مزدی و رفاهی محروم هستند.

این کارگران همچنین از میزان افزایش حقوق سال جاری، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش مبلغ پایه سنواتی خود گلایه دارند. آن‌ها گفتند: با وجود همه مشکلاتی که با آن مواجهیم، توقع داریم مسئولان مربوطه جدا از مسئله تامین امنیت شغلی ما کارگران فضای سبز به فکر نجات درختان باشند.

انتهای پیام/
سید عیسی موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز