خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی مطرح کرد؛

تحویل طومار اعتراضی بازنشستگان به انضمام دادخواست شکایت به دیوان عدالت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۶۱

رئیس اتحادیه پیشکشوتان جامعه کارگری گفت: در رابطه با مستمری بازنشستگان کارگری، طومار اعتراضی را به انضمام دادخواستی برای طرح شکایت، به دیوان عدالت اداری ارسال کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارشنبه مورخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱، جلسه ماهانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با حضور تعداد زیادی از اعضای این اتحادیه، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، در اعتراض به مصوبه هیئت دولت پیرامون افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر برگزار شد. بازنشستگان در پایان این گردهمایی، طوماری را در اعتراض به مصوبه اخیر دولت امضا کردند.

در این طومار آمده است: ما بازنشستگان سایر سطوح مزدی، شاهد کاهش میزان افزایش مستمری خود از ۳۸ درصد مصوبه شورایعالی کار به ۱۰ درصد بوده ایم. این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی و غیر دولتی، بدون اتّکا و دریافت منابع و بودجه عمومی می‌باشد و منابع و مصارف آن بر اساس محاسبات بیمه‌ای است و قواعد بودجه‌ای دولت که به شکل سالانه وضع می‌شود، نمی‌تواند بر آن‌ها حاکم باشد. بنابراین ما مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی مجدانه خواستار ابطال مصوبه دولت در خصوص اعمال ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی پیرامون افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران سایر سطوح تحت پوشش این سازمان می‌باشیم.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) ضمن تشریح روند ارائه شکایت به دیوان عدالت اداری، در این رابطه گفت: استقبال بی‌نظیر بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی جهت امضای طومار اعتراضی به نحوی بود که چند روز متوالی بازنشستگان و مستمری بگیران برای امضا به دفتر اتحادیه مراجعه می‌کردند.

وی در ادامه گفت: وکیل با تجربه‌ای را به نمایندگی از اتحادیه پیشکسوتان، جهت تنظیم متن دادخواست و انجام مراحل ارائه آن به دیوان عدالت اداری، به کار گرفته‌ایم و خوشبین هستیم که به زودی نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه گفت: از آنجا که لازم است کلیه بازنشستگان اعتراض خود را به صورت انفرادی و سیستمی به دیوان عدالت اداری ارسال کنند، بنابراین پس از انجام مراحل اولیه، عیناً متن دادخواست و روش ارسال آن به دیوان، از طریق روابط عمومی اتحادیه پیشکسوتان و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.

صادقی در پایان افزود: امیدواریم با ابطال افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح، حق قانونی بازنشستگان اعاده شود؛ انتظار داریم این موضوع در اولویت کارِ دیوان عدالت قرار بگیرد.

تحویل طومار اعتراضی بازنشستگان به انضمام دادخواست شکایت به دیوان عدالت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز