خبرگزاری کار ایران

کمبود امکانات و تجهیزات در آتش نشانی شوش/ جان آتش نشانان تهدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۱۰

آتش نشانان شهر شوش می‌گویند: یکی از مشکلات اساسی این سازمان کمبود تجهیزات و امکانات است که علاوه بر کاهش توان عملیاتی، جان شهروندان و آتش‌نشانان را تهدید می‌کند.

تعدادی از آتش نشانان شهر شوش در تماس با خبر نگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حوادث تجهیزات و امکانات خوبی در اختیار آتش نشانان شوش نیست، گفتند: حدود ۴۲ آتش نشان در سه ایستگاه آتش نشانی شهر شوش فعالیت شغلی دارند که علاوه بر اینکه مشکلات معیشتی ناشی از سه ماه معوقه حقوق و بیمه معوق دارند، کمبود امکانات و  تجهیزات توان عملیاتی آنها را کاهش می‌دهد و موجب تهدید جان آتش نشانان و شهروندان نیز می‌شود.

یکی از آتش نشانان با بیان اینکه اولین مشکل آتش‌ نشانی شهر شوش به‌کارگیری نیروهای بدون آموزش است، گفت: آتش نشانی شوش برای جبران کمبود نیروی کار خود از نیروهای خدمات و فضای سبز نیز استفاده می‌کند. این نیروها با کمترین تجربه مشغول اطفاء حریق و سایر حوادث شهری می‌شوند که در برخی موارد اقدام بدون آموزش و تجربه آن‌ها باعث ایجاد مشکل و کند شدن عملیات شده است.

او گفت: به عنوان نمونه در یکی از عملیات‌های اطفاء حریق؛ یکی از این نیروهای آموزش ندیده آتش نشانی (که از واحد خدمات یا فضای سبز شهرداری به آتش نشانی آورده شده‌ بود) برای خاموش کردن شعله‌های کنتور برق از آب استفاده کرد که اگر به موقع جلوگیری اقدام نشده بود، شاهد اتفاق ناگواری می‌بودیم.

این آتش نشان با بیان اینکه کمبود کپسول‌های اکسیژن از دیگر مشکلات آتش نشانی شوش است، افزود: به طور معمول هر آتش نشان و هر خودرو باید به یک کپسول اکسیژن مجهز باشد اما جدا از اینکه هر یک از ایستگاه‌ها  مجهز به یک کپسول اکسیژن هستند، تنها یکی از خودرو‌ها دارای کپسول اکسیژن است.

یکی دیگر از آتش نشانان شهر شوش نیز گفت: از دیگر مشکلات آتش نشانی شوش کمبود شیلنگ (یک ونیم) است. حداقل هر خودرو آتش نشانی باید مجهز به ۷ تا ۸ حلقه شیلنگ باشد اما در هر خودرو ۴ حلقه شیلنگ داریم که کفاف نمی‌دهد.

او با بیان اینکه کمبود لباس ایمنی (عملیاتی) و لباس فرم از دیگر مشکلات آتش نشانان شهر شوش است که جان آن‌ها را تهدید می‌کند، افزود: سالهاست با مشکل کمبود لباس عملیاتی و لباس فرم روبرو هستیم. البته بعد از حادثه ساختمان پلاسکوی تهران یک دست لباس عملیاتی به کارکنان آتش نشانی شوش داده شد که هنوز از همان لباس‌ها استفاده می‌کنیم.

طبق اظهارت وی، کمبود نردبان از دیگر مشکلات آتش نشانی شهرداری شوش است. در حال حاضر با نردبان دستی برای اطفای حریق و سایر عملیاتهای شهر استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه آمادگی و به‌روزرسانی کامل تجهیزاتی برای آتش‌نشانی همیشه ضرورت دارد، گفت: در فداکار بودن آتش نشانان هیچ شکی نیست اما مسئله اینجا این است که باید حداقل تجهیزاتی برای نجان جان شهروندان وجود داشته باشد.

در این زمینه محمد میاحی (رئیس شورای شهر شوش) با بیان اینکه تعداد زیادی آتش نشانان شوش، آتش نشان نیستند، به ایلنا گفت: متاسفانه بسیاری از کارکنان آتش نشانی را کارگران بخش خدمات و فضای سبز تشکیل می‌دهند که بدون آموزش با سفارش بری مسئولان شهری وارد آتش نشانی شده‌اند.

او با بیان اینکه یک آتش نشان باید آموزش دیده باشد، افزود: آتش نشان علاوه بر آموزش باید از سواد، تجربه و حس خوبی برای این کار بهره‌مند باشد که در مورد کارکنان آتش نشانی به جز تعداد معدودی، مابقی دانش و تجربه کافی را ندارند.

حسین کیانپور (رئیس آتش نشانی شهر شوش) نیز در همین زمینه به ایلنا گفت: آتش نشانی شهر شوش دچار کمبود امکانات است که درخواست فراهم کردن این کمبودها به شهرداری ارسال شده است.

او با بیان اینکه آتش نشانی شوش از لحاظ لباس، فوم، کپسول اکسیژن، شیلینگ و سایر امکانات در مضیقه است، درباره نیروی کار آموزش ندیده آتشنشانی نیز گفت: بسیاری از آتش نشانان شهر شوش از دوره‌های گذشته از واحد خدمات و فضای سبز بدون آموزش به آتش نشانی تحمیل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز