خبرگزاری کار ایران

تجمع همزمان کارگران داروگر تهران و تولی پرس قزوین در محوطه محل کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۳۶۲

کارگران دو کارخانه داروگر تهران و تولی پرس قزوین به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت محل کارشان و دریافت مطالبات مزدی خود می‌خوانند، اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری اعلام کردند: صبح امروز (شنبه، ۲۱ خرداد ماه)، بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه داروگر تهران و حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت تولیدی تولی پرس قزوین که هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ داروگر هستند، در محوطه این دو کارخانه تجمع کردند.

به ادعای آنان، مطالبات مزدی کارگران شاغل در واحد داروگر تهران و تولی پرس قزوین با احتساب خرداد ماه سه ماه به تاخیر افتاده است، درعین حال کارگران واحد بسته‌بندی البرز که یک مجموعه مجزا در محوطه شرکت تولی پرس قزوین است؛ مطالبات خود را از ابتدای اسفند ماه دریافت نکرده‌اند.

طبق اظهارات کارگران معترض، جدا از مسئله به تاخیر افتادن چندین ماهه دستمزد کارگران این دو کارخانه در تهران و قزوین، از ابتدای سال جاری تولید در این دو واحد متوقف شده، کارگران کاری برای انجام ندارند.

به نقل از کارگران این دو واحد تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی گفته می‌شود؛ در مرحله نخست به دنبال از سر گیری فعالیت محل کار مان هستیم چراکه شرایط تولید در این دو کارخانه به دلیل بهره‌مندبودن از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات فراهم است و از اینکه چرا کارفرما هیچ تولیدی را بعداز چندین ماه آغاز نمی‌کند، سوالی است که هنوز بی پاسخ مانده.

طبق ادعای کارگران داروگر تهران، آن‌ها بارها برای مشخص شدن وضعیت کارخانه به مسئولان مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند. بنابراین درادامه ناچار شده‌اند چند تجمع اعتراضی در محل کار خود برپا کنند که آخرین آن در روز شنبه ۷ خرداد ماه جاری در محدوده کارخانه و مقابل ورودی شرکت برگزار شد. این موضوع باعث شد بعد از مدت‌ها بازرسان اداره کار در محل کارخانه حاضر شوند اما تاکنون حضور آنها هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته است.

کارگران کارخانه داروگر تهران که در کیلومتر  ۱۷ جاده قدیم واقع شده نیز گفتند: هیچ مشکلی برای تولید وجود ندارد و همه کارگران آماده کار هستند اما کارفرما به دلایل مختلف از تولید خودداری می‌کند.

کارگران معترض تولی پرس واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین نیز به ایلنا گفتند: با ادامه روند فعلی این واحد تولیدی نگران تعطیلی کارخانه هستیم به همین دلیل چون کارگران از ابتدای سال جاری قرارداد ندارند، نگران از دست دادن شغل‌ خود هستند.

آن‌ها با بیان اینکه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم، تصریح کردند: سالهاست منتظر اقدام مسئولان استانی در حمایت از کارگران کارخانه تولی پرس هستیم اما در تجمع صنفی امروز (شنبه) برخی مسئولان اداره کار و نیروهای پلیس هم حضور داشتند.

در این زمینه؛ بیژن اسمعیلی (مدیر عامل هلدینگ داروگر) در تشریح وضعیت واحدهای زیرمجموعه هلدینگ داروگر ضمن بیان اینکه پرداخت حقوق و دستمزد و حق بیمه نیروهای کار شاغل در این مجموعه در اولویت اول مدیران هلدینگ داروگر قرار دارد، به ایلنا گفته است: افزایش مشکلات مالیاتی باعث شده امکان گردش مالی و جریان نقدینگی در شرکت‌های مجموعه داروگر از بین برود، به همین دلیل شرکت از تأمین بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز وارداتی خود محروم شده‌است.

به گفته وی؛ اخیراً تهیه و تأمین هرگونه مواد اولیه‌ حتی از داخل کشور و از طریق بورس کالا نیز به دلیل ممنوعیت ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت‌ها و لزوم واریز وجوه از حساب بانکی شرکت، ناممکن گردیده است. بنابراین به دلایل مذکور و عدم امکان ثبت نام در سامانه جامع تجارت و حتی‌ عدم امکان صدور فاکتور فروش، این واحدهای باسابقه تولیدی کشور با چند هزار نیروی کار، متحمل خسارات غیرقابل جبران شده و با ایجاد اخلال عمده در اداره و تولید این هلدینگ توسط سازمان امور مالیاتی، با کاهش شدید تولید مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز