خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

علت تاخیر در تصویب افزایش حقوق بازنشستگان درگیر بودن دولت در هدفمندسازی یارانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۳۱۹

عبدالملکی گفت: ما دو قانون ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را داریم که براساس آن مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید به تصویب هیئت دولت برسد و نباید این رقم از حداقل حقوق کارگران کمتر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله عبدالملکی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با حضور در برنامه ویژه خبری شبکه یکم سیما اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بالاخره در هیئت وزیران تصویب شد.

وی در ادامه با اشاره به انتقادات درمورد تعلل دولت در این زمینه توضیح داد: علت تاخیر تصویب این تصمیم این بود که دولت درگیر فرآیند هدفمندسازی یارانه‌ها بود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه «دولت مردمی هدف خود را افزایش رفاه مردم با رویکرد عدالت می‌داند» تصریح کرد: پیروی افزایش حقوق بیش از ۵۷ درصدی حقوق کارگران که بی‌سابقه بود و افزایش یارانه مردم نیز اقدام قابل توجهی بود و در همین راستا بود که بحث افزایش حقوق بازنشستگان نیز از طرف دولت اعمال شد. 

عبدالملکی با تاکید بر مواد قانونی‌ای که دولت بر اساس آن این به تصویب این افزایش اقدام کرد، گفت: ما دو قانون ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را داریم که براساس آن مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید به تصویب هیئت دولت برسد و نباید این رقم از حداقل حقوق کارگران کمتر باشد. 

وی با بیان اینکه «حقوق بازنشستگان و بازماندگان افزایش حقوق یکسانی منظور شده است و درباره حداقل‌بگیران افزایش ۵۷.۴ درصدی را داریم و نباید افزایش حقوق آن‌ها نباید زیر ۵میلیون ۵۸۰هزار تومان کمتر نباید باشد» در پایان اظهار کرد: درباره سایر سطوح باتوجه به حکم قانون بودجه با توجه به سایر صندوق‌های بازنشستگی و هماهنگی پرداخت‌ها افزایش حقوق ۱۰درصدی را داریم اما برای حمایت از بازنشستگانی که فاصله حقوق کمتری تا حداقل بگیران دارند، یک مبلغ حمایتی ۶۵۰هزارتومانی را اضافه بر این ۱۰درصد لحاظ کردیم که تا سقف یک میلیون تومان قابل پرداخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز