خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

نواقص طرح یارانه‌ای دولت قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۴۲

کیومرث سرمدی واله می‌گوید: فعلا قصد ایجاد حساسیت برای دولت را نداریم. برنامه طرح سوال دوباره از آقای عبدالملکی وزیر کار نیز در دستور کار نیست.

کیومرث سرمدی واله (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون دهک‌بندی‌ها و ساختار توزیع یارانه در دور جدید هدفمندسازی به خبرنگار ایلنا گفت: بحث طرح دور جدید هدفمندسازی یارانه‌ها از جنبه شیوه اجرا و اظهارنظرهای مسئولانی که در دولت پیرامون جراحی اقتصادی وظیفه دارند، بسیار اهمیت دارد و ما بر حساسیت این موضوع تاکید داریم. ما نگران این هستیم که شیوه اجرایی نادرست به اعتماد عمومی ضربه بزند، لذا توصیه‌های مکرری در این زمینه داشته‌ایم. 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به بحث دهک‌بندی مورد اشاره وزیر کار اظهار کرد: پرسش ما این است که آیا با حذف ملک و خانه از شمول دهک‌بندی‌ها می‌توان ایده وزیر محترم را درباره اینکه ملک و خانه باید از ارزیابی دهک‌بندی خارج شود، پذیرفت؟ برای مثال اگر فرزند یک خانوار با تلاش فراوان بتواند یک خودروی نسبتا مناسب و میان رده تهیه کند بدون اینکه درآمد بالا یا خانه‌ای از خودش داشته باشد، در دهک‌بندی لحاظ می‌شود، اما کسی که ۱۰ آپارتمان دارد یا شاغل کارمندی که از خودش خانه دارد باید با فردی که مستاجر بوده و تحت فشار است، در یک دهک واحد باشد؟ 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: ما ایراداتی از این قبیل را در قالب کتبی و همچنین تذکر در صحن مجلس مطرح کرده‌ایم. البته بعد از شروع مرحله اولیه این جراحی اقتصادی و عدم دریافت یارانه توسط برخی افرادی که مشمول بودند، به مرور نواقص طرح مشخص شد و این نواقص به سادگی قابل حل است. 

سرمندی واله با بیان اینکه «مجلس این هفته جلسه مشترکی با مقامات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره یارانه‌ها ندارد» اظهار کرد: فعلا قصد ایجاد حساسیت برای دولت را نداریم و برنامه طرح سوال دوباره از آقای عبدالملکی وزیر کار را نیز نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز