خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

بانک اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت مستمر به‌روزرسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۶۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت مستمر به روزرسانی می‌شود و گامی مهم برای تحقق عدالت‌محوری در کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت کار، حجت‌الله عبدالملکی با حضور در برنامه تلویزیونی میز اقتصادی در تشریح راهبردهای وزارت مردم اظهار داشت: افزایش مزد توافقی از سوی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بود و دولت نیز با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی تلاش کرد دغدغه‌های دو طرف رعایت شود. 

وی افزود: مصوبه افزایش مزد برای همه دستگاه‌های دولتی، عمومی و شرکت‌ها لازم به اجراست و این مهم می‌تواند تحولی در کارایی تولید کشور ایجاد کند. 

عبدالملکی، بازار تولید کشور را نیازمند نیروی کار ماهر و کارشناس دانست و گفت: در سال جاری و بر اساس سیاست‌های کلان حاکمیت و تأکیدات مقام معظم رهبری تحول اساسی را در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خواهیم داشت. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش مزد منجر به افزایش بهره‌وری و سودآوری می‌شود، اظهار داشت: جهش اقتصادی در کشور با دستان کارگران رقم می‌خورد و دولت خود را موظف به حمایت از آنان می‌داند. 

وی در موضوع پرداخت هوشمند یارانه‌ها نیز گفت: بر این اساس خانواده‌ها برای دریافت یارانه در دهک بندی‌های مشخص قرار می‌‎گیرند و برای رفع نگرانی خانوارها سامانه‌هایی متمرکز برای ثبت اعتراض فعال خواهد شد. 

عبدالملکی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی یارانه‌ها شاخص‌های فقر را بهبود می‌بخشید، افزود: رسیدگی به فقرا و کاهش فاصله طبقاتی راهبرد دولت مردمی در اجرا و اقدام است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت مستمر به روزرسانی می‌شود و گامی مهم برای تحقق عدالت‌محوری در کشور است. 

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت مردم برای حوزه مسکن کارگری، اظهار داشت: افزایش حق مسکن و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری از جمله برنامه‌های در دست اقدام است. 

عبدالملکی از امنیت شغلی کارگران و ساماندهی روابط کارگر و کارفرما به عنوان ۲ مؤلفه مهم در حوزه تولید اشتغال‌آفرین نام برد و گفت: به صورت ویژه در حوزه روابط کار این موارد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده پیگیری و دنبال می‌شود. 

رهبری در دیدار با جامعه کارگران نکاتی در خصوص وظایف دولت در توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، زمینه‌سازی فرصت‌های شغلی، تنظیم روابط کار و امنیت شغلی بیان کردند که راهگشا بود. . 

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات افزایش دستمزد، افزایش جمعیت فعال کشور است، گفت: در این شرایط، افراد جویای کار و متقاضی بر اساس جهشی منطقی افزایش می‌یابد. 

عبدالملکی خاطرنشان کرد: تحول در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود، از راهبردهای کلان وزارت مردم در سال جاری است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد تعداد واحدهای آموزشی جوارکارگاهی گفت: با همکاری واحدهای تولیدی، این کارگاه‌ها در کنار واحدها شکل می‌گیرد و بر این اساس در دولت سیزدهم ۶۰۰ واحد جدید جوارکارگاهی راه‌اندازی شده، این در حالیست که از سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰ کلا ۶۰۰ واحد در کشور فعالیت داشته است. 

وی گفت: کارفرمایان به شکل گیری واحدهای آموزشی جوار کارگاهی کمک کردند که این امر بر افزایش بهره‌وری نیروی کار اثر می‌گذارد ضمن اینکه کارگران به خاطر تخصص و افزایش دستمزد، مایل به این آموزش‌ها هستند در همین راستا نظام ارزیابی و تشخیص صلاحیت سازمان فنی‌وحرفه‌ای ارتقای قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم صدور مجوزها از هفت ماه به سه روز رسید که در نیمه اول سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ مجوز صادر شده بود این در حالیست که در نیمه دوم سال چهار هزار و ۵۰۰ مجوز صادر شد و یک هزار مجوز شروع به کار کردند. 

وی یادآور شد: آموزش‌ها اشتغال‌آفرین است و امیدواریم امسال ۳۰ درصد رشد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی داشته باشیم تا کارگر ماهر و جویای کار به سادگی در بازار کار جذب شوند. 

عبدالملکی با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد بیکاری با ارائه آموزش‌های مهارتی حل می‌شود، گفت: یکی از علت‌های بیکاری به خاطر نداشتن آموزش است در صورتی که نیروی کار یا جویای کار مهارت یاد بگیرد، می‌تواند از فرصت‌های شغلی بهره ببرد ضمن اینکه اکنون تعداد زیادی از واحدهای اقتصادی به نیروی متخصص نیاز دارند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار خبر داد و افزود: تمام ارکان فرهنگی کشور اعم از ائمه جمعه، رسانه ها، دستگاه‌های فرهنگی، هنرمندان و مفاخر در خصوص تبیین ارزش‌های کار وارد میدان می‌شوند. 

وی تاکید کرد: در سال جاری ایجاد یک میلیون شغل هدف‌گذاری شده است که در این بستر برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز