خبرگزاری کار ایران

کارکنان بیمارستانی لس‌آنجلس در اعتراض به وضعیت شغلی به خیابان می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۲۱۵

طبق گزارش رسانه‌های صنفی ایالت کالیفرنیا، قرارداد سه ساله قبلی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در مرکز پزشکی بزرگ «سدارز-سینای» Cedars-Sinai شهر لس‌آنجلس آمریکا در 31 مارس به پایان رسیده و آنها همچنان مزد پایینی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه لس آنجلس دیلی آمریکا، صدها نفر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در مرکز پزشکی بزرگ «سدارز-سینای» Cedars-Sinai شهر لس آنجلس آمریکا که از بزرگترین بیمارستان‌های این کشور است، قصد دارند اعتصاب پنج روزه خود را از دوشنبه ۹ مه آغاز کنند. آن‌ها می‌گویند که به نسبت گذشته دستمزد کمتری دریافت می‌کنند. همچنین تعداد کارکنان‌شان ناکافی بوده و پرسنل به‌دلیل فشار کاری زیاد برای ارائه مراقبت‌های لازم به بیماران دچار دشواری هستند.

این کارکنان -از جمله کارگران تعمیر و نگهداری، کارکنان خدمات و کارکنان پشتیبانی بالینی- شامل بیش از ۲۰۰۰ نیرو هستند که توسط شرکت SEIU-United Healthcare Workers West نمایندگی می‌شوند. آن‌ها بیمارستان لس‌آنجلس را به اعمال ناعادلانه کار متهم کرده‌اند و از این مرکز می‌خواهند که با حسن نیت معامله کند.

طبق گزارش رسانه‌های صنفی ایالت کالیفرنیا، قرارداد سه‌ساله قبلی این کارکنان در ۳۱ مارس به پایان رسید.

لوز اوگلسبی (شریک حوزه بالینی در بیمارستان) گفت: «به نظر نمی رسد مدیریت بیمارستان ایمنی بیمار یا کارگر خود را جدی بگیرد.»

وی افزود: بیمارستان بزرگ Cedars درخواست اتحادیه را برای اطمینان از داشتن تجهیزات حفاظتی کافی برای محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا و دور نگه داشتن کارگران باردار بیمارستان و کارکنان دارای نقص ایمنی از بیماران مبتلا به کووید رد کرده است.

او گفت: "ما خواهان حفاظت اولیه در محل کار و احترام به جان و سلامت مراقبان و بیماران هستیم."

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، مدیریت بیمارستان گفت که پرستاران، پزشکان و محققان این اتحادیه بخشی از اتحادیه کارکنان بیمارستان نیستند ولی هم‌اکنون به ارائه خدمات در طول اعتصاب ادامه خواهند داد.

از طرف مقابل، مدیریت بیمارستان در پاسخ به مطالبات می‌گوید: «در اولین روز چانه زنی کارگران یعنی ۲۱ مارس، مجتمع بیمارستانی (سدارز) یک پیشنهاد اقتصادی قوی ارائه کرد که می‌توانست با افزایش قابل توجه دستمزد کارکنان براساس چانه‌زنی ابتدای سال، دستمزد بیشتری را برای کارکنان فراهم کند و ما همچنان نیز برای توافق آماده‌ایم.»

تارین موزلی (متخصص جراحی در مجتمع سدارز) گفت: مجتمع بیمارستانی Cedars افزایش دستمزد را در حدود پنج درصد در طول سه سال آینده اجرا می‌کند، افزایشی که به اندازه تورم، قیمت بالای بنزین و هزینه بالای زندگی در کالیفرنیای جنوبی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز