خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

دولت شرکت‌های زیان‌ده تامین اجتماعی را پس گرفته و شرکت‌های سودده را داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۲۹۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: دولت شرکت‌های زیان‌ده تامین اجتماعی را پس گرفت و شرکت‌های سودده به سازمان تامین اجتماعی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به مناسبت هفته کارگر به مناسبت هفته کارگر به میزبانی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

این نشست که با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر معاونان و فعالان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در سالن اجتماعات مجموعه تلاش برگزار شد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان سخنران آخر این مراسم و میزبان جلسه نشست مشترک اظهار داشت: ارزش پول ملی کشور به خاطر تولید ملی است و اگر مشکل ارزش پول را داریم، به خاطر نقصان در تولید است.

وی ادامه داد: اگر به تولید توجه نکنیم، بهره‌وری تولید با وجود آمادگی کار و سرمایه و علم، رخ نخواهد داد و با هم ترکیب هم‌افزا نخواهد داشت. ما در برابر استثمار کارگر همگی ایستادیم و در این حوزه اتفاق قول وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه باید بیش از پیش باید به بازنشستگان و کارگران باید توجه شود، تصریح کرد: ما چند راهبرد را در بدو ورود اعلام کردیم. ۳.۵ میلیون کارگری که فاقد بیمه هستند، بار سنگینی است بیمه کردن ایشان دغدغه شب و روز من است و امیدواریم روزی این بار از روی دوش ما برداشته شود.

موسوی با بیان اینکه حقوق زیادی بر گردن سازمان تامین اجتماعی از جمله بحث درمان است که هیچ بهانه‌ای از بدهی و سایر مشکلات برای توجیه عدم احقاق آن پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: در بحث بیمه پرداخت از جیب مردم زیاد است و باید به استانداردهای جهانی برسد و وضع فعلی برای خود من آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه با همه نقص‌ها ما در گزارش شش ماهه نشان خواهیم داد که چقدر توسعه خدمات داشتیم، ابراز داشت: ما ۱۲ مورد درمانگاه در مناطق محروم ساختیم و یک ریال در این مناطق بابت بیماران کرونایی از جیب بیمار پرداخت نشد. دولت هم در این زمینه باید منابعی را به سازمان ارائه می‌داد که منتظریم بالاخره وصول آن انجام شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ما سه میلیون زوج نابارور داریم که ما آنها را کاملا تحت پوشش قرار دادیم. اما نقطه عالی‌تر ما، تکمیل پازل‌های حل مشکل بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان است.

موسوی با بیان اینکه ما انتظار داشتیم سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی مورد بحث تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باشد که متاسفانه فعلا تکاپوی جدی در این حوزه نداشتیم، عنوان کرد: این درحالی است که این ابلاغیه نقطه عطفی برای انقلاب در عرصه تامین اجتماعی است. درون این سند نقشه‌راه نقطه‌زنی تمام اهداف تامین اجتماعی وجود دارد که حتما برای احیای صندوق‌ها لازم است. 

وی با بیان اینکه برای اجرای این ابلاغیه شش ماه بیشتر وقت نداریم، یادآور شد: در این حوزه انتظار داریم همه طرف‌های سه‌جانبه پیشنهادات خود را بیاورند. اما به هرحال از قوه مجریه متشکریم زیرا دولت شرکت‌های زیان‌ده تامین اجتماعی را پس گرفت و شرکت‌های سودده به سازمان تامین اجتماعی داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: ما در بحث مشارکت بیمه‌ای بحث تکافل اسلامی اقتصادنای شهید صدر را داریم که این بحث‌ها مغفول مانده است و باید الگوی مدیریتی لیبرالی صندوق‌ها را باید کنار گذاشته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز