خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار خبر داد:

تدوین قرارداد کار دریانوردان در ۱۶ ماده

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۶۳

رعیتی فرد گفت: نمونه قراداد کار دریانوردی در واقع پیوست مقاوله‌نامه کار دریایی است و این قرارداد نتیجه‌ی اقداماتی است که در ۶ - ۷ ماه گذشته در انجام شده است. این قرارداد در ۱۶ ماده تدوین شد و به اجماع نظر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی حسین رعیتی‌فرد (معاون روابط کار وزارت کار) در مراسم رونمایی از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته جمعی کار دریایی، ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: من رونمایی از قرارداد کار دریانوردان را در روز ملی خلیج فارس به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم برای همه‌ی دریانوردان و جامعه صنعت دریانوردان خوش‌یمن باشد. 

وی افزود: از آنجا که برخی از دوستان عازم ژنو هستند و در آنجا بحث مقاوله‌نامه‌های دریایی نیز قرار است مطرح شود، از وزیر کار خواستیم تا قرارداد کار دریانوردان را رونمایی کنیم تا به عنوان مزیتی برای کشورمان در سازمان جهانیِ کار نیز شناخته شود. 

رعیتی فرد ادامه داد: بعد از اینکه ایران در سال ۹۳ به مقاوله‌نامه‎ی کار دریایی پیوست، انجمن صنفی کارگران دریایی و همچنین انجمن صنفی مالکان کشتی، تلاش کردند که هم مراودات بین‌المللی و هم ظرفیت‌هایی که در این حوزه در کشور موجود است را به کار گیرند. 

وی گفت: نمونه قرارداد کار دریانوردی در واقع پیوست مقاوله‌نامه کار دریایی است و این قرارداد نتیجه‌ی اقداماتی است که در ۶ - ۷ ماه گذشته در انجام شده است. در جلسات تاکید شد که هر چه سریع‌تر قراردادی به امضای سه جانبه‌ی دوستان برسد. این قرارداد در ۱۶ ماده تدوین شد و به اجماع نظر رسید. 

معاون روابط کار وزارت کار گفت: با رونمایی از این قرارداد امتیاز و ظرفیتهای مهمی در خدمت دریانوردان ما قرار می‌گیرد. فصل هفتم قانون کار در حوزه پیمان‌های دسته جمعی صحبت کرده است. در این قرارداد در رابطه با ساعات کار و استراحت دریانوردان، مرخصی دریانوردان و حتی بازگشت دریانوردان صحبت شده است. ما امیدواریم ماحصل این تلاش‌ها خیر و برکتی برای حوزه دریا و دریانوردی باشد و بیش از ۱۵۰هزار نفری که در حوزه دریانوردی هستند از این قرارداد و پیمان جمعی بهره ببرند. 

رعیتی فرد در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دریا برای ایجاد اشتغال بیشتر استفاده کنیم و همچنین با افزایش مهارت کارکنان و دریانوردان در عرصه‌های بین المللی نیز منشا اثر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز