خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار خبر داد؛

بی‌نیازی ۹۵ درصدی از واردات دارو

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۸۳

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش تولیدکنندگان دارو در ایران اسلامی، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی نیاز هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی وزارت رفاه، کار و تعاون، «علی حسین رعیتی فرد» در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت کارخانجات داروپخش گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۷۵ درصد داروی مورد نیاز خود را وارد می‌کردیم، اما اکنون با تلاش شرکت‌های دارویی در حوزه تحقیقات و تولید، توانستیم بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی‌نیاز شویم. 

وی با تبریک دهه مبارک فجر گفت: کارخانه دارو پخش در سال‌های قبل از انقلاب، وارد کننده دارو بود و فقط بسته‌بندی را انجام می‌داد. 

معاون روابط کار افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، این کارخانه با تلاش نیروهای متخصص، متعهد و دانشمند، توانست درزمینه تولید محصولات دارویی به بالندگی برسد. 

رعیتی فرد با اشاره به توطئه‌های دشمن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و… در سال‌های پس از انقلاب گفت: دشمن وقتی نتوانست در این عرصه‌ها آسیبی بزند، از راه تحریم‌های اقتصادی وارد شد. 

وی افزود: دشمن تلاش کرد با تحریم و انواع توطئه ها، تولید ایران را به چالش بکشد و در این زمینه از هر ظرفیتی استفاده کرد. 

معاون روابط کار اظهارکرد: دشمن هر جایی دید که تولیدگران می‌توانند به خودکفایی برسند، تلاش کرد آسیب بزند و ضربه وارد کند. 

رعیتی فرد گفت: دشمن حتی در زمان همه گیری کرونا تلاش کرد، دارو را نیز تحریم کند ولی با تلاش تولیدگران خوب ایرانی این تلاش‌ها ثمری نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز