خبرگزاری کار ایران

نمایندگان کارگران بازنشسته هفت تپه: منتظر اقدام هیات تشخیص هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۳۱

شماری از نمایندگان کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه که از طولانی بودنِ روند ثبت شکایت در هیات تشخیص اداره کار شکایت دارند، پیش از ظهر امروز با مراجعه به ساختمان اداره کارشوش، از مسئولان درخواست کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از نمایندگان کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه در ادامه طولانی بودنِ روند ثبت شکایت درهیات تشخیص اداره کار، پیش از ظهر امروز (شنبه/ دهم اردیبهشت ماه) برای دیدار با مسئولان اداره کار راهی شوش شدند.

یکی از کارگران با بیان اینکه در پیگیری مشکلات بازنشستگی‌مان به شوش آمده‌ایم تا از مسئولان اداره کار درخواست کمک کنیم، در تشریح مطالبات خود از مسئولان اداره کار شهرستان شوش افزود: روند ثبت نام، سیستم ارسال پیامک وروند رسیدگی به شکایات حدودا ۲۰۰ کارگر بازنشسته نیشکر هفت تپه در هیات تشخیص اداره کار شوش به کندی انجام می‌شود بنابراین درخواست ما سرعت دادن به موضوع شکایت ما کارگران بازنشسته است تا به مطالباتمان بعداز گذشت یکسال رسیدگی شود.

او اضافه کرد: در نتیجه این جلسه که با معاونت اداره کار برگزار شد مقرر شد، موضوع مشکلات ما با اطلاع رئیس ادار کار شوش رسیده و برای آن چاره‌اندیشی شود.

نماینده کارگران بازنشسته با بیان اینکه چندین ماه است منتظر اقدام هیات تشخیص برای وصول مطالبات بازنشستگی خود هستیم، در ادامه گفت: ما بازنشستگان کارگری سال ۹۹ و ۱۴۰۰ مجتمع نیشکر هفت تپه برای رسیدن به مابقی سنوات و مرخصی ذخیره خود (بر اساس ماده ۳۴ و ۳۵ قانون کار و رای شماره ۳۳۲۸ دیوان عدالت اداری) یک سال چانه‌زنی کردیم در عین حال با شورای تامین استان و نمایندگان صحبت کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و تصمیم گرفتیم شکایت خود را در اداره کار ثبت کنیم اما با این وضعیت طول می‌کشد تا از راه قانونی بتوانیم به حق خود برسیم.

او گفت: در عین حال رئیس یکی از شعب هیات تشخیص این شهرستان در پاسخ به شاکیان اعلام کرده که استناد به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و نامه اداره کارشهرستان جهت ملزم کردن کارفرمای نیشکر هفت تپه به پرداخت سنوات و مرخصی ذخیره با مزایا و حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی برای آیتم ایاب و ذهاب، سند معتبری جهت صدور رای موافق نمی‌باشد و می‌بایست شخصا از سازمان تامین اجتماعی بنام شاکی درخواست ارائه بشود که امری محال و در صورت موافقت سازمان تامین اجتماعی جهت صدور استفساریه شخصی چون لازم است از طریق اظهارنامه در دایره‌های قضایی صورت گیرد زمانبر بوده و به زمان صدور رای هیات نخواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز