خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت ایران مطرح کرد:

مشکلات روحی و روانی کارگران مهمترین اولویت‌های بهداشت و ایمنی کار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۱۷۸

سیدعبدالوهاب سهل آبادی گفت: برای ما کارفرمایان ایمنی کارگران زیر دست مانند ایمنی و بهداشت اعضای خانواده خودمان اهمیت دارد. ما حتی باید به افسردگی‌ها و مسائل نیروی انسانی واحدها حتی پس از خروج از محل کار نیز فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سال ۲۰۲۲ با همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران با شعار «برای ساختن فرهنگ موثر ایمنی و بهداشت حرفه‌ای همه با هم اقدام کنیم» روز پنجشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی، دولتی و متخصصین این انجمن برگزار شد. 

در این برنامه سیدعبدالوهاب سهل آبادی (رئیس خانه صنعت ایران) با اشاره به فشارهای تحریمی موجود بر کشور گفت: برای ما کارفرمایان ایمنی کارگران زیر دست مانند ایمنی و بهداشت اعضای خانواده خودمان اهمیت دارد. ما حتی باید به افسردگی‌ها و مسائل نیروی انسانی واحدها حتی پس از خروج از محل کار نیز فکر کنیم. 

وی با اشاره به ضعف بحث‌های سه‌جانبه میان کارگر، کارفرما و دولت در ایران گفت: ما در زمینه نقش دولت در این بحث‌های سه جانبه ضعف داریم. امروزه تامین اجتماعی باوجود هزینه‌های سنگین کارگر و کارفرما در این حوزه، نمی‌توانیم خدمات درمانی خوبی را با استفاده از تامین اجتماعی داشته باشیم. 

سهل‌آبادی ادامه داد: کارفرما وظیفه دارد آرامش و امنیت کارگر خود را تامین کند و به‌جای به‌کار بردن زور، مسائل خود را به‌صورت منطقی و اصولی مطرح کند. ما می‌توانیم با رعایت حقوق یکدیگر ثابت کنیم که در جنگ اقتصادی موجود نیز می‌توانیم بر وضع کنونی فائق آییم. 

او با تاکید دوباره بر بهداشت روحی و روانی اضافه کرد: کارگر نیاز به تفریح و گذراندن زندگی با خانواده نیاز دارد و امروزه ما مشکلات روحی و روانی بیشتری در میان نیروی کار خود می‌بینیم که بخشی از این‌ها می‌تواند ناشی از بی‌توجهی دولت به امکاناتی است که می‌توان با بسته‌های حمایتی تامین کرد. 

سهل آبادی افزود: به‌عنوان یک کارفرما می‌دانم اگر محیط امن و مناسب برای کارگر ایجاد نشود، بهره‌وری و بارآوری کار در محیط کارگری کاهش خواهد یافت. من به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده تولید کشور توصیه می‌کنم تا در این زمینه دولت به‌عنوان غایب اصلی بحث بهداشت و ایمنی، به نقش خود در این زمینه بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز