خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت با پرداختِ بن غیرنقدی گرانی و تورم را مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۶۲

رییس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، باعث شدت گرانی می‌شویم و زندگی و روزگار دهک‌های پایین جامعه را سیاه می‌کنیم. زیرا قیمت کالاها رشد سرسام‌آوری خواهد داشت و محرومان توان خرید خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رجیون (رییس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان) با انتقاد از رویکرد برخی مسئولان در اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: هدف از تخصیص ارز دولتی، کمک به اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان بود، اما با حذف ارز دولتی، در عمل مشاهده می‌کنیم که دهک‌های پایین جامعه و محرومان فراموش می‌شوند. 

رجیون با تاکید بر اینکه در شرایط تورم و گرانی که کنترل آن از دست دولت خارج شده، می‌بایست حمایت‌های جدی از محرومان صورت بگیرد، گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، باعث شدت گرانی می‌شویم و زندگی و روزگار دهک‌های پایین جامعه را سیاه می‌کنیم. زیرا قیمت کالاها رشد سرسام‌آوری خواهد داشت و محرومان توان خرید خود را از دست می‌دهند. 

وی با اشاره به سفره‌های خالی کارگران و بازنشستگان گفت: گرانی و تورم فزاینده که از کنترل خارج شده و معلوم نیست چه دستهایی آن را هدایت می‌کنند، روز به روز معیشت محرومان را تهدید می‌کند، به نوعی که امروز مردم در هر نقطه‌ای که باشند، فردا به درجه‌ای پایین‌تر سقوط می‌کنند. 

رییس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان خطاب به مسئولانی که بر حذف ارز دولتی اصرار دارند، گفت: کسانی که حتی ادبیات ابتدایی اقتصاد را می‌دانند، به سادگی درک می‌کنند که با حذف ارز دولتی، قیمت کالاها رشد سرسام آوری خواهد داشت و نباید به این سیاست روی آورد. 

رجیون با تاکید بر اینکه اگر تورم و گرانی بیش از این دامن‌گیر مردم شود زندگی به مراتب سخت‌تر از امروز خواهد شد، گفت: دولت باید به فکر روزی باشد که مردم توان خرید کالاها را ندارند، گرانی‌ها سر به فلک کشیده و راهی برای بازگشت وجود ندارد، به همین دلیل دولت امروز باید در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با درایت بیشتری حرکت کند. 

وی بر احیای بن‌های غیرنقدی تاکید کرد و گفت: اگر دولت ادعا می‌کند که در توزیع ارز دولتی فساد و تخلف وجود دارد، بی‌شک این فساد و تخلف در زیرمجموعه‌های دولتی است و در اصل دولتمردان با این ادعا، سیستم مدیریتی کشور را متهم به رانت و فساد می‌کنند. در صورتی که می‌توان با استفاده از نظام توزیع منطقی و کارآمد، مشکلات فساد ناشی از توزیعِ ارز دولتی را حل کرد. 

رییس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان با اشاره به ظرفیت اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگری (امکان) گفت: اگر دولت بار دیگر بن‌های غیر نقدی از جمله بن کارگری را برای کارگران و بازنشستگان احیا کند، آنگاه می‌تواند کالاهای اساسی که با ارز دولتی وارد کشور شده و از انبارهای محتکران و فرصت‌طلبان سردرآورده را از طریق تعاونی‌های مصرف به درستی توزیع کند. 

وی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از طریق امکان را اقدامی مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: به جای آن که مسئولان اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشند و با این سیاست غلط بر تورم و گرانی دامن بزنند، بهتر است در قالب بن غیر نقدی، به مدیریت تورم و گرانی‌هایی بپردازند که از کنترل دولت خارج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز