خبرگزاری کار ایران

درخواست بازماندگان اُناث بازنشستگان لشکری از معاون زنان ریاست جمهوری/ به حقوق ما رسیدگی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۴۳۱

حقوق‌بگیران اُناث تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعلام کردند: با وجود اینکه سال گذشته برخی مسئولان وعده داده بودند که مشکل کاهش مستمری آنها را برطرف کنند اما در سال جدید همچنان بر اساسِ سال گذشته مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از حقوق‌بگیران اُناث (دختران و نوادگان دختر بازمانده) بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از پابرجا ماندن قواعد نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی خود خبر دادند. 

به گفته آن‌ها طبق قوانین ارتش جمهوری اسلامی ایران کل مستمری بازنشستگی بازنشستگان فوت شده به بازماندگان آن‌ها تعلق می‌گیرد و چنانچه هر یک از بازماندگان مشمول دریافت مستمری، فوت کنند یا اشتغال پیدا کنند و یا اینکه ازدواج کنند، حقوق سهم او بدون کسر شدن به سایر بازماندگان واجد شرایط پرداخت می‌شود. 

با این حال به گفته اناث نیروهای مسلح، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از مرداد ۹۹ آیین‌نامه‌ای را صادر و اجرا کرده که خلاف قانون ارتش جمهوری است. طبق تبصره ۱۸ ماده ۱۴ این آیین‌نامه، فرزندان اناث مطلق و شوهر فوت شده چنانچه تک ورثه متوفی باشند از حداقل مستمری تایید شده آن سال بهره‌مند می‌شودند. 

البته این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و صرفا تک ورثه‌ای‌های جدید را شامل می‌شود. به همین دلیل تعداد مشمولان کاهش مستمری به میزان حداقلی آن، در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر است اما در سال ۱۴۰۱ با فوت مستمری‌بگیران یا کاهش تعداد ورثه، به این تعداد اضافه خواهد شد. 

در همین مورد، اوناث مشمول قوانین تامین اجتماعی نیروهای مسلح از انسیه خزعلی، معاون امور زنان ریاست جمهوری خواستند که به تبعیض ناروا و تضییع حقوق آن‌ها رسیدگی کند. 

این مستمری‌بگیران با اشاره به اینکه در سایر صندوق‌های بازنشستگی چنین وضعیتی وجود ندارد، به معاون امور زنان، یادآور شدند مستمری‌بگیران تک ورثه‌ای مستمری را به ارث برده‌اند که بر اساس پرداختی پدر، پدربرزگ یا همسرانشان در دوران اشتغال تعیین شده است. 

بر  این اساس آنها می‌گویند که نباید به دلیل تک نفری بودن یا کنار رفتن سایر بازماندگان، از سهم مستمری خود محروم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز