خبرگزاری کار ایران

خزعلی:

رفع محرومیت و درمان آسیب‌های اجتماعی از مأموریت‌های ماست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۷۰۷

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: رفع محرومیت و درمان آسیب‌ها مانند افزایش طلاق و تغییر سبک زندگی از جمله مأموریت‌های ماست، زنان و مادران ما، حرکت تمدنی کشور را با خِرد ورزی سرعت خواهند بخشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی در پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه امروز جمعه اول بهمن، گفت: میلاد حضرت زهرا (س) استقبال از دهه مبارک فجر است، این روز شایسته به زنان تعلق گرفت و الگوی جامع برای زنان و مردان است.

وی ادامه داد: ایشان در شرایط سخت در دفاع از ولایت چالش‌ها را به فرصت تبدیل کردند، زنان مورد ستایش قرآن هم در شرایط سخت تدابیر مهم و شایسته اتخاذ کردند و مسیر تاریخ را تغییر دادند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: مادران شهدا، جوانان رشید خود را به‌ راحتی و با دلی آرام و پیوند خورده به رضای الهی تقدیم کردند، استوار  هستند و چگونه می‌توان این قهرمانی‌ها را توصیف کرد و مردانه‌ترین مرحله دفاع مقدس، این حرکت مادران و همسران شهداست. برخلاف همه جنگ‌ها در عالم، زنان در جبهه مقاومت، مشوق، مدافع و همراهان گمنام هستند که دل شهدا را محکم نگه می‌دارند.

خزعلی با بیان اینکه امروز بیش از هر روز دیگر نیازمند حضور با بصیرت زنان درصحنه هستیم، تصریح کرد: دشمن، زنان و خانواده‌ها در این جنگ به‌ظاهر نرم، ولی سخت و دشوار را ناجوانمردانه هدف گرفته است و اگر دشمن در دل خانواده به پیروزی برسد، شکستی سخت را باید تحمل کرد.

وی گفت: زنان در جنگ رسانه‌ای باید مجهز به سلاح روزآمد و تأثیرگذار شوند، زیرا بَنای دشمن به تعبیر قرآن کریم نابودی سرمایه‌های مادی و معنوی است، بانوان نخواهند گذاشت ارزش‌های والا و خدادادی آن‌ها به ضد ارزش تبدیل شود، نخواهند گذاشت موقعیت والای مادری تحقیر شود.

خزعلی بابیان اینکه دشمن به خوبی سرمایه‌های مادی و معنوی جهان اسلام را شناخته و آن‌ها را هدف گرفته است، تصریح کرد: کشور‌های غربی با همه ادعای دموکراسی، از حضور زنان در مسابقات ورزشی جلوگیری می‌کنند، حضور زنان ما باحجاب اسلامی برای آن‌ها زنگ خطر است و به‌شدت برای دشمن هزینه دارد و این الگوی جدید به جهان نشان داد که باحجاب می‌توان از سرمایه‌های زن دفاع کرد.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زنان وظیفه‌دارند در هر دو سنگر از تمام توان و داشته‌های معنوی خود استفاده کنند، سنگر اجتماع یکی از این سنگرهاست، خانواده سنگر دوم است و ستون خیمه را زنان جهادگر باید بر دوش بکشند.

وی با بیان اینکه ماموریت معاونت امور زنان و ریاست جمهوری ارتقا و تعالی زنان و خانواده و آسیب زدایی در راستای توانمندی سازی زنان است گفت: رفع محرومیت و درمان آسیب‌ها مانند افزایش طلاق و تغییر سبک زندگی از جمله این مأموریت‌هاست، باید زنان را دریابیم و قدردان زحمات آن‌ها باشیم و زنان و مادران ما، حرکت تمدنی کشور را با خِرد ورزی سرعت خواهند بخشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز