خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

برای آسیب‌زدایی از معضلات فرهنگی باید کار فرهنگی و اقتصادی شود/ اختصاص بخشی از بودجه سال ۱۴۰۱ به تولیدات فرهنگی با موضوع تحکیم خانواده/ دائما در حال بازدید از گرمخانه‌ها، زندان‌ها و مناطق محروم هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۲۳۹

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه «نیاز است که در همه معضل‌ها، ابتدا یک کار فرهنگی و سپس کاری اقتصادی شود» گفت: قرار شده است بخشی از بودجه ما در سال ۱۴۰۱ در اختیار رسانه‌های تاثیرگذار و تربیتی همچون سینما و تئاتر مستند قرار بگیرد تا بتوانند مفاهیم تحکیم خانواده را به مخاطب منتقل کنند.

«انسیه خزعلی» معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده که در جشنواره سینماحقیقت به تماشای مستندی با موضوع فروش غیر قانونی نوزادان نشست، درباره نقش مدیوم‌های هنری در شکافتن آسیب‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی و طرح مساله در مورد آنها به ایلنا گفت: ما چون در بطن بسیاری از مسائل می‌رویم و از نزدیک با خانم‌های آسیب دیده صحبت می‌کنیم شاید برای ما این نوع مستندها خیلی قصه جدیدی نباشد، اما نوع تصویرپردازی و نمایش‌اش و زوم کردن روی برخی نقاط عاطفی، فرد را متاثر می‌کند.

او خاطرنشان کرد: واقعیت این است که زندگی خود ما تبدیل به یک فیلم مستند شده است؛ دائما در حال بازدید از این گرمخانه به آن زندان، از این منطقه محروم به آن اورژانس اجتماعی و... هستیم و در طول هفته به طور دائمی به این مناطق سر می‌زنیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: برای بسیاری از مردم به ویژه برخی آقایانی که در شرایط عادی نمی‌توانند به وضوح، داخل زندگی خانم‌های آسیب دیده را ببینند، شاید چنین مستندهایی هشداری باشد که ورای آنچه از بیرون دیده می‌شود، این زنان شرایط ویژه‌ای دارند که شاید نتوان با یک نگاه اجمالی و ظاهری آن را فهمید. باید به زندگی این‌ها رفت و دید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ به ویژه مشکلات اقتصادی که ممکن است آنها را وادار به هر کاری بکند و این وظیفه ما را سنگین می‌کند.

خزعلی یادآور شد: به همین دلیل، اولین اولویت‌مان را در معاونت امور زنان و خانواده، روی آسیب‌زدایی از زنانی گذاشتیم که خودشان سرپرست خانوار هستند و باید به تنهایی زندگی‌شان را اداره کند؛ این برنامه را در قالب یک طرح تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات این زنان را برطرف کنیم.

او همچنین درباره مستند «آن شب» که در جشنواره سینماحقیقت به تماشای آن نشسته بود، گفت: من منطقه‌ای را که این فیلم در آن تولید شده از نزدیک دیده‌ام و با زنان آسیب دیده آنجا هم گفتگو کرده‌ام. اما موضوع اصلی این مستند، فروش نوزاد و شرایط سخت و نابه‌هنجاری بود که یک مادر در آن قرار گرفته و حاضر می‌شود از عزیزترین موجودی که برای یک مادر وجود دارد؛ یعنی فرزند تازه به دنیا آمده‌اش به خاطر شرایط زندگی که به او تحمیل شده، بگذرد. با توجه به اثرگذاری چنین مستندهایی، معتقدم حقیقتا نیاز است که در همه معضل‌ها، ابتدا یک کار فرهنگی و سپس کاری اقتصادی شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور درباره بودجه کمی که برای حمایت از آثاری هنری با موضوع آسیب‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد، گفت: قرار شده است بخشی از بودجه ما در سال ۱۴۰۱ در اختیار رسانه‌های تاثیرگذار و تربیتی همچون سینما و تئاتر مستند قرار بگیرد تا بتوانند مفاهیم صمیمیت، ایثار و احترام و در یک جمله تحکیم خانواده را به مخاطب منتقل کنند.

خزعلی در مورد اثرگذاری تئاترهایی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان، گفت: تئاتر چون زنده است، مخاطب با آن ارتباط بیشتری برقرار می‌کند؛ حتی اگر مخاطبش نسبت به سینما، خاص‌تر باشد باعث می‌شود بهتر بتواند حس را به مخاطب منتقل کرده و همذات‌پنداری ایجاد کند.

او درباره حمایت از چنین تئاترهایی در آینده توضیح داد: حمایت از هنر و هر ابزار دیگری که تاثیر فرهنگی داشته باشد را در برنامه داریم اما بعدا در مورد انتخاب مدیوم‌ها و اشکال مختلف هنری تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز