خبرگزاری کار ایران

زنان دوشادوش مردان در حال مبارزه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۵۱

انسیه خزعلی در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک، خواهان رفع تحریم‌های ظالمانه ایران شد.

به گزارش ایلنا، انسیه خزعلی افزود: کشور من با وجود فشار‌ها و اعمال محدودیت‌ها و تحریم غیرقانونی و غیرانسانی به ویژه در دسترسی به برخی دارو‌ها و تجهیزات، تنها با اتکا بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی با تولید واکسن داخلی اثربخش از آزمون جهانی کرونا سربلند بیرون آمد.

وی گفت ما تا امروز توانسته‌ایم با واکسینه کردن شصت و سه میلیون نفر با دوز نخست واکسن، پنجاه و پنج  و نیم میلیون نفر با دوز دوم و بیست و سه و نیم میلیون نفر برخوردار از دوز سوم واکسن، در مقابل فشار کرونا قد علم کنیم.

خزعلی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران که در سال جاری میلادی به عنوان هماهنگ کننده کارگروه زنان اتحادیه اقتصادی آیورا انتخاب شده است، همواره با باور به جایگاه و منزلت والای زنان، توجه و مراقبت دائم نسبت به وضع آنها در شرایط گوناگون را در اولویت قرار داده است.

وی تصریح کرد در راستای افزایش یکپارچه سازی چشم انداز جنسیتی و سیاست گذاری در حوزه کاهش خطرات حاصل از فجایع زیستی به منظور افزایش میزان تاب آوری اقلیمی در سال‌های اخیر در کشور، شاهد انجام سلسله فعالیت ها، اقدامات، سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های متنوع و متعدد خرد و کلان بوده ایم.

معاون محترم امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: طراحی و اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده برای سی و یک استان در یک هزار و یکصد نقطه کشور، حمایت از طرح‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با هزاران نفر ساعت آموزش، طرح توانمندسازی کارشناسان اورژانس اجتماعی از جمله اقدامات موفق مرجع ملی زنان در ایران بوده است. به علاوه با توجه به اهمیت توانمندسازی زنان روستایی و عشایر در راستای کمک به حفاظت از محیط زیست، در حال حاضر تعدادی از زنان روستایی و عشایر با عضویت در بیش از دو هزار تعاونی روستایی و عشایری در پنج سال اخیر صاحب زمین شده‌اند.

معاون محترم امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در امتداد سخنرانی خود اضافه کرد با همه تلاش‌ها توجه به این نکته لازم است که زنان سرزمین من به طور عملی در حال مبارزه با تاثیرات اقدامات قهرآمیز یکجانبه هستند. زنان قهرمان این سرزمین که در عرصه‌های گوناگون دوشادوش مردان این کشور نتایج و آمار‌های قابل ملاحظه‌ای را به ثبت رسانده اند و ثابت کرده اند عقب نمی‌مانند، هم اینک در حال نبرد با فشار تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه هستند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای دستیابی عادلانه زنان و مردان متخصص به جایگاه‌های شغلی، توانمندسازی زنان در برابر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، افزایش حضور زنان و ایفای نقش و تاثیرگذاری آنها را همواره مد نظر قرار داده است و یقینا چهار دوره سکانداری مرجع ملی محیط زیست کشور از سوی زنان نمایانگر عزم راسخ ایران در این باره است. به علاوه آموزش هفده هزار و  چهارصد و پنجاه و چهار بانوی امدادگر و ناجی و نیز آموزش کمک‌های اولیه به بیش از پنجاه و شش هزار و دویست و پنجاه نفر از زنان داوطلب به صورت حضوری و مجازی، همچنین توانمندسازی هزاران بانو در سراسر کشور به مهارت‌های آمادگی در برابر انواع مخاطرات در سال جاری، روی دیگر سکه‌ی تلاش برای هرچه بیشتر توانمند شدن و حضور اجتماعی موثر زنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز