خبرگزاری کار ایران

رییس کانون بازنشستگان تهران مطرح کرد؛

قرض گرفتن پول متناسب‌سازی با بهره ۳۵ درصد/ درخواست پرداخت ۲۱ هزار میلیارد از مطالبات تامین با سهام ۲ شرکت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۳۷۸

در نشست خبری رییس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان تهران، از دولت خواسته شد که برای پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی ظرف روزهای آینده اقدام کند؛ چراکه در غیر این صورت چالش‌های پیش روی اجرای همسان‌سازی تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی دهقان‌کیا، در نشست خبری امروز (شنبه/۲۱ اسفند) با اشاره به ضرورت پرداخت مطالبات دولت از سوی سازمان تامین اجتماعی، گفت: پول متناسب‌سازی را با بهره ۳۵ درصد قرض می‌کنیم. این در حالی است که ۲۰ هزار میلیارد تومان از ۸۹ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان در فهرست واگذاری‌های ۱۴۰۰ که هنوز انجام نشده، کنار گذاشته شده است. 

وی افزود: حجم مطالبات سازمان از دولت به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و درنتیجه واجب است که برای پرداخت بدهی جاری سازمان و بدهی انباشته سال گذشته پرداخت مطالبات سازمان حیاتی است و نمی‌توان آن را جدا کرد و ناقص اجرا کرد. 

وی افزود: اگر پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به سال آینده موکول شود، مشکلات سازمان تامین اجتماعی برای اعمال افزایش مستمری سال آینده با مشکل مواجه می‌شود.   

رییس کانون بازنشستگان شهرستان تهران با اشاره به قصد دولت برای پرداخت ۶۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان به جای ۸۹ هزار میلیارد تومان، گفت: این واگذاری با شرکت‌های دولتی و سهام آنها انجام می‌شود اما به گونه‌ای عمل شده که نارضایتی بازنشستگان ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۹ هزار میلیارد تومان از محل بخشی از این واگذاری‌ها از جیب بیمه شدگان و بازنشستگان برداشته می‌شود، گفت: این ۹ هزار میلیارد تومان از محل تفاوت قیمت ارزش شرکت‌هایی که واگذار می‌شوند با رقمی نهایی واگذاری ایجاد می‌شود. 

دهقان‌کیا افزود: پیشنهاد ما واگذاری ۹ هزار میلیارد تومان از پتروشیمی خلیج فارس و ۱۲ هزار میلیارد تومان از سهام پتروشیمی شازند است. اگر این واگذاری‌ها به درستی اجرا نشوند، بدهی سازمان افزایش می‌یابد. به هر صورت درخواست ما از رییس جمهوری این است که ۲۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از طریق این شرکت‌ها پرداخت شود. 

وی افزود: سازمان به خاطر استقراض، ماهی ۳ هزار میلیارد سود پرداخت می‌کند، و اگر واگذاری‌های که می‌خواهیم انجام نشود، با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم بر اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تاثیر می‌گذارد. 

رییس کانون بازنشستگان تهران، گفت: سازمان تامین اجتماعی سال آینده ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان کسری جاری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز