خبرگزاری کار ایران

شکایتِ بازنشستگان هفت‌تپه از طولانیِ بودنِ روند ثبت شکایت در اداره کار/ گذراندنِ مراحلِ اولیه ماه‌ها طول می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۹۵

کارگران بازنشسته هفت تپه از طولانی بودنِ روند ثبت شکایت در اداره کار شکایت کردند.

 کارگران بازنشسته هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا، از طولانی بودنِ روند ثبت شکایت در اداره کار شکایت کردند. 

این بازنشستگان که بعد از گذشتِ یک سال از بازنشستگیِ خود هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را به صورت کامل دریافت کنند، گفتند: برای ثبت‌نام در پیشخوان دولت بارها مراجعه کردیم اما آنطور که به ما گفته‌اند تنها سه تا چهار نفر در روز می‌توانند ثبت‌نام کنند. اگر قرار است روزی دو سه نفر ثبت نام کنند ماه‌ها طول می‌کشد تا همه‌ی بازنشستگان مرحله‌ی ابتداییِ ثبت شکایت را رد کنند. 

این کارگران بازنشسته می‌گویند: برای رسیدن به مطالبات خود یک سال چانه‌زنی کردیم، با شورای تامین استان و نمایندگان صحبت کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و تصمیم گرفتیم شکایت خود را در اداه کار ثبت کنیم اما با این وضعیت طول می‌کشد تا از راه قانونی بتوانیم به حق خود برسیم. 

آن‌ها می‌گویند: ما به این سیستم وزارت کار گله‌مند هستیم و این سیستم نمی‌تواند از کارگران حمایت کند. 

برخی از کارشناسان روابط کار نیز به طولانی بودنِ مسیرِ ثبت شکایت در اداره کار اذعان دارند. به گفته‌ی محسن باقری (عضوهیأت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) از زمانی که یک کارگر در اداره‌ی کار ثبت شکایت می‌کند تا زمانی که به نتیجه برسد، ممکن است دو تا سه سال طول بکشد. 

باقری در خصوص مرحله‌ی ثبت شکایت در اداره کار می‌گوید: ثبت شکایت اینترنتی شده اما کارگران در ابتدا باید در پیشخوان دولت ثبت نام اولیه را انجام بدهند و بعد از ثبت مشخصاتِ خود، رمز عبور بگیرند و برای شکایت وارد سایت شوند. 

به گفته‌ی باقری؛ این تازه شروع راه است و بعد از این مرحله تا زمان تشکیل جلسه هیات‌های حل اختلاف و تشخیص و بعد اثبات ادعا و گرفتنِ حکم اجرایی و صدور احکام توقیف و مزایده و… مدت‌ها طول می‌کشد که در این راه ارزش پولی که کارگر باید دریافت کند کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز