خبرگزاری کار ایران

قطعنامه بازنشستگان تامین اجتماعی پیرامون طرح خواسته‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۲۰

بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگان تامین اجتماعی امروز (یکشنبه/8 اسفند) در تبریز، اراک، تهران و... تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع‌کنندگان پیرامون خواسته‌های مطرح شده قطعنامه‌ای را منتشر کردند. در قطعنامه بازنشستگان با اشاره به زندگی نابسامان بازنشستگان، یادآوری شده است که زندگی‌های آنها بیش از پیش با فقر و تنگدستی پیوند خورده است.

آنها با اشاره به از دست رفتن حق استقلال صندوق‌ها و عدم مشارکت در اداره آنها، افزودند که منابع مالی و اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی که متعلق به بازنشستگان است و در سنوات اشتغال برای پشتوانه دوران بازنشستگی ذخیره شده بودند، به واسطه اعمال سیاستمداران از مدیریت‌شان خارج شده است. 

این بازنشستگان با اشاره به اعتراض‌های سایر اقشار جامعه به مسائل معیشتی و اقتصادی، خواستار رسیدگی به وضعیت رفاهی خود شدند و خواسته‌های خود را مطرح کردند؛ خواسته‌هایی از جمله تعیین مزد بر مبنای هزینه‌های واقعی زندگی (متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی)، تامین بیمه درمانی کارآمد و رایگان طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی (قانون الزام) و انحلال بازار بیمه تکمیلی، پرداخت فوری دیون دولت به تامین اجتماعی که بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، کوتاه نمودن دست دولت بر صندوق تامین اجتماعی که دولتی نیست و تمام اموالش متعلق به بازنشستگان هستند، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، احتساب سابقه ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور همچون سابقه استحقاقی در متناسب‌سازی حقوق سال ۹۹ بازنشستگان و پرداخت معوقه‌ی آن، مدیریت و نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی توسط نمایندگان منتخب و مستقل بازنشستگان و پرداخت یکسان عیدی کارگری اعم از شاغل و بازنشسته به میزان دوماه حقوق. 

گفتنی است که این تجمع استان‌های تبریز، اراک، تهران، کرمانشاه، فارس، شهرستان‌های استان خراسان، قزوین، لرستان، اصفهان، خوزستان برگزار شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز