خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فشار کارِ رانندگان شرکت واحد زیاد است/ مسئولین مصوبه‌ی مجمع عمومی شرکت واحد را اجرایی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۴۳۵

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: از سال ۸۶ تا امروز شرکت واحد استخدام نداشته و ناوگان روز به روز کوچکتر شده و خدمات ما هم کمتر شده است و این وضعیت فشار مضاعفی بر نیروها وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن باقری (رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه) با تأکید بر اینکه نیمی از ظرفیت اتوبوسرانی شهر تهران به دلیل متوقف بودن اتوبوس‌های فاقد راننده در توقفگاه‌های سامانه‌های تندرو بلااستفاده رها شده است، گفت: از سال ۸۶ تا امروز شرکت واحد استخدام نداشته و ناوگان روز به روز کوچکتر شده و خدمات ما هم کمتر شده است و این وضعیت فشار مضاعفی بر نیروها وارد کرده است. 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نتوانست انتظارات را برآورده کند، گفت: با پیگیری‌های بسیار زیادی که انجام شد سال گذشته در مجمع عمومی شرکت واحد مصوب شد که هزار و پانصد نیرو - راننده و فنی - جذب شرکت واحد شود. آقای حناچی شهردار وقت که ریاست این مجمع را برعهده داشت و همچنین شورای شهر این طرح را مصوب کردند. 

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در آن زمان از هزار و پانصد نیرو تنها ۱۰۰ نفر جذب شدند که از بین این ۱۰۰ نفر تقریبا ده درصد آن‌ها به دلیل سختیِ کار و حقوق‌های پایین تسویه حساب کردند و رفتند. 

باقری با اشاره به اینکه در سال آینده تعداد نیروها از آنچه الان هست کمتر می‌شود، گفت: حدود هزار و دویست نیرو اسفندماه بازنشست می‌شوند و با این وضعیت برای سال آینده خطوط با چالش بیشتری مواجه خواهند شد. به همین دلیل درخواست ما این است که مسئولین به مصوبه‌ی مجمع عمومی عمل کنند و هر چه سریع‌تر نیرو جذب کنند تا مشکلات رانندگان بیش از این نشود. 

به گفته‌ی این فعال کارگری؛ کمبود نیرو سبب شده فشار کار نیروها بیشتر شود و بار خط بر روی نیروهایی بیفتد که در حال حاضر شاغل هستند. این فشارِ چند برابر روی نیروها احتمالِ خطا را بالا می‌برد چراکه رانندگان خسته هستند و نمی‌توانند تمرکز لازم برای رانندگی در شهر را داشته باشند. 

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: قبلا حدود ۱۴۰ اتوبوس کار می‌کرد که اگر بگوییم تعدادی از این اتوبوس‌ها بنا به دلایلی از جمله مرخصی رفتن راننده و یا خرابی، در روز کنار گذاشته می‌شدند، ۱۲۰ اتوبوس حتما مشغول به کار بودند، امروز اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود ۶۰ اتوبوس در شیفت کار می‌کند که این بسیار کم است. 

باقری افزود: با توجه به افزایش جمعیت طی این سالها، با این تعداد نیرو نمی‌شود خدمات درستی به مردم ارائه داد. ضمن اینکه اتوبوس‌ها بدون راننده رها شده‌اند و این باعث می‌شود خیلی سریع این اتوبوس‌ها مستهلک شوند چون ماشینی که راننده به آن رسیدگی نمی‌کند سریع خراب می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ما منتظریم هر چه سریع‌تر موضوع جذب نیروها به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز