خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات حادثه کارخانه «حلواشکری بیدک» از زبان قاضی ویژه قتل عمد مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۲۹۶

قاضی ویژه قتل عمد مشهد به تشریح جزئیات بیشتری از حادثه کارخانه «حلوا شکری بیدک» پرداخت.

به گزارش ایلنا، «صادق صفری» در آخرین گزارش از حادثه کارخانه «حلوا شکری بیدک» گفت: علت انفجار مرگبار شب گذشته ترکیدگی دیگ بخاری بود که تازه نصب شده بود و کارگران در حال طی مراحل آزمایش آن برای تحویل بودند.

وی با بیان اینکه شدت انفجار به حدی بوده که اجساد کارگران متلاشی شده و در ابتدای عملیات تجسس امکان تشخیص شمار جان‌باختگان ممکن نبود، تشریح کرد: شب گذشته چند تکنسین اعزامی از تهران مشغول نصب دیگ بخار صنعتی در کارخانه‌ای در شهرک صنعتی جاده کلات به مشهد بودند که ناگهان حین آزمایش کارکرد آن، دیگ بر اثر فشار منفجر شد. («فشار بار چهار» را تحمل کرد اما هنگامی که فشار به شش بار رسید، دیگ منفجر شد)

وی افزود: گرچه بررسی شواهد تاکنون دلالت بر غیرعمدی بودن این حادثه دارد اما تحقیقات برای تشخیص همه ابعاد منجر به این انفجار همچنان ادامه دارد.

به گفته صفری؛ واحد تولیدی قرار بود هفته آینده با حضور مقامات کشوری استانی شروع به کار کند که این حادثه تلخ رخ داد.

او اظهار داشت: جدا از ۴ کارگر جان‌باخته، این حادثه به مصدومیت یک کارگر دیگر نیز انجامیده است که در بیمارستان تحت درمان قرار دارد اما حال وی طبق گزارش‌های رسیده بسیار وخیم است.

او با بیان اینکه شدت انفجار به قدری زیاد بوده خودروهای پارک شده در محوطه بشدت آسیب دیده‌اند، گفت: محل حادثه که یک سوله بوده نیز بر اثر این انفجار به طور کامل تخریب شده و خسارت‌های مالی زیادی به بار آمده است که باید بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود.

همچنین قاضی صفری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در محل حادثه که آیا فرد یا افرادی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند، گفته است مدیر داخلی این واحد تولیدی در بازداشت به سر می‌برد اما بررسی‌های تکمیلی هنوز ادامه دارد.

به گفته قاضی ویژه قتل عمد مشهد؛ با توجه به گستردگی و انفجار، باید بررسی‌های تخصصی‌تری صورت بگیردو فعلا مراحل مقدماتی این تحقیقات به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز