خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارکنان بهداشت و درمان به نبود امنیت شغلی پس از پایان هر موج کرونا/ درخواست تبدیل وضعیت و بهره‌مندی از فوق‌العاده خاص

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۰۴

کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی چند استان کشور خواستار وضعیت شغلی و معیشتی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال اعتراض‌های ماه‌های گذشته، کارکنان بهداشت و درمان شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی، امروز (شنبه/۹ بهمن) باتوجه به بروز موج جدید کرونا در کشور، خواستار تحکیم وضعیت شغلی و معیشتی خود شدند. 

به گفته‌ این گروه؛ به دلیل رواج قراردادهای موقت و برون‌سپاری خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی، پس از فروکش کردن هر موج کرونا، زمینه اخراج آن‌ها فراهم می‌شود. 

کارکنان بهداشت و درمان شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های اصفهان، فارس و ایلام به شرایط شغلی خود اعتراض کردند. 

آبان ماه امسال هم کارکنان علوم پزشکی شیراز خواستار برقراری فوق‌العاده خاص شده بودند. 

کارکنان بهداشت و درمان خواهان مشخص شدن وضعیت قراردادهای خود و استخدام کارکنانی شده‌اند که به صورت قراردادهای ۸۹ روزه به کار گرفته می‌شوند. 

پرداخت فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ دیگر خواسته‌ی کارکنان بهداشت و درمان است؛ چراکه ضرایب کنونی پاسخگوی نیازهای معیشتی کارکنان نیست. 

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‌‌العاده خاص و فوق‌العاده ویژه برای کارکنان پیمانی و رسمی برقرار می‌شود اما سایر کارکنان هم مایل به تبدیل وضعیت استخدامی خود  و بهره‌مندی از این امتیازها هستند. به همین دلیل معترضان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود هم هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز