خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران شهرداری ایرانشهر از عدم وصول‌ طلب مزدی پیش از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۵۲

کارگران شهرداری ایرانشهر در آستانه سال نو خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود شدند.

تعدادی از کارگران شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: بابت مطالبات مزدی حدود پنج ماه طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین سال نو، از شهردار می‌خواهیم تا بدهی خود را پرداخت کند.

به گفته آنان؛ هم اکنون در شهرداری ایرانشهر که یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است نزدیک به ۶۰۰ کارگر به صورت قرارداد مستقیم با شهرداری مشغول کارند که در روزهای پایانی سال نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود برای نوروز هستند.

به گفته این کارگران؛ به صورت مشخص حجم معوقات مزدی کارگران حدود پنج ماه برآورد می‌شود و در عین حال باتوجه به وضعیت مالی شهرداری، تاخیر در پرداخت عیدی‌ها نگران‌کننده است.

کارگران شهرداری‌ ایرانشهر با بیان اینکه شهرداری دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند دستمزد کارگران و کارکنان شاغل در مجموعه خود را بپردازد، در ادامه افزودند: کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما با صبوری و نجابت، همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

کارگران در ادامه تصریح کردند: تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران شهرداری ایرانشهر در حالی ادامه‌دار شده است که آنها اخیرا (حدودا دو هفته پیش) یک ماه از حقوق معوقه را به صورت حداقلی دریافت کرده‌اند.

به نقل از یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر گفته می‌شود؛ آنها جدا از مشکلاتی که در پرداخت مزدی دارند، او همکارانش با مشکل پرداخت حق بیمه هم مواجه‌اند.

وی گفت: انتظار داریم مسئولان شهری بدنبال راهکار تازه‌ای برای جبران هزینه‌ای جاری شهر باشند.

گفتنی است تماس خبرنگار ایلنا با دو نفر از اعضای فعلی و سابق شورای شهر ایرانشهر (سالار سنجرزعی و مسعود ملازهی) برای پیگیری مطالبات کارگران تا لحظه ارسال خبر بدون نتیجه ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز