خبرگزاری کار ایران

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیازمند شفاف‌سازی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۳۸۱

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری فسا گفت: جامعه پرستاری درباره روش اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ابهام و سوالات زیادی دارد و لازم است در این مورد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، غلام علی حیدری درباره قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: روش اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هنوز برای جامعه پرستاری و حتی برخی اعضای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری دارای ابهام است و بسیاری هنوز به طور کامل نمی‌دانند این قانون چگونه اجرا می‌شود. تفاوت ماهیت بیمارستانها نیز بر این ابهام می‌افزاید. 

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری فسا بیان کرد: برخی بیمارستان‌ها به صورت هیئت امنایی، برخی آموزشی و برخی درمانی هستند و باید در مورد شیوه اجرای این قانون در بیمارستانها اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود. 

حیدری اضافه کرد: ابهام و مشکل دیگری که اکنون برای پرستاران وجود دارد این است که اگرمانند برخی طرح‌های قبلی، پرداخت‌کارانه‌ها بر اساس عملکرد باشد اگر عملکرد یک پرستار زیاد شود، آیا سیستم از درآمد وکارانه پرستار کم می‌کند و کسورات می‌زند، امیدواریم که این گونه نباشد. 

وی ادامه داد: این دغدغه برای پرستاران به وجود آمده که مجری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری چه کسانی هست؟ اگر بنا باشد مدیران مجموعه سلیقه‌ای اعمال نظر کنند، قطعا هدفی که چندین سال است، دنبالش هستیم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. 

حیدری گفت: نیاز است اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شفاف‌سازی شود تا مشاهده کنیم چقدر می‌تواند دست مسئولان و مدیران در این قانون باز باشد. اگر امکان این وجود داشت که برای اجرایی شدن یک مصوبه مثل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یکی از اعضای سازمان نظام پرستاری، به عنوان ناظر وجود داشته باشد، قطعا بازخورد مطلوب‌تری حاصل می‌شود. 

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری فسا افزود: تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران قراردادی و شرکتی که در مبارزه با کرونا فعالیت کرده‌اند باعث افزایش انگیزه خدمت در آنان و برقراری عدالت در پرداخت‌ها می‌شود. 

وی افزود: برخی پرستاران به صورت شرکتی، قراردادی، تمدید طرحی و در مواردی قرارداد ۸۹ روزه مشغول به فعالیت در مراکز درمانی هستند. این پرستاران با وجود ارائه خدمات یکسان، دریافتی‌های متفاوتی را با سایر همکاران رسمی دارند. وجود این تفاوت در پرداختی باعث تبعیض و نداشتن ضمانت شغلی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز