خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مجلس بودجه جداگانه‌ای برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۴۹۸

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس به دنبال اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال آینده است. باید ردیف بودجه‌ای جدا در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شود. وزارت بهداشت ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما مجلس بودجه جداگانهَای برای این قانون در نظر می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد پاکمهر در شبکه سلامت با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ مصوب شد، گفت: بنا به دلایلی وزارت بهداشت و رفاه در اجرای این قانون تعلل داشتند. مشکلی برای اجرای این قانون نداریم و دلیل تاخیر در اجرای قانون، تامین اعتباری بود که پیش بینی می‌شود. 

وی افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه، بودجه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید از محل بودجه عمومی تامین شود. سال گذشته تلاش کردیم این قانون را اجرا کنیم. گفته شد که وزارت بهداشت از محل منابع وزارت بهداشت آن را اجرا کند در حالی که بودجه وزارت بهداشت کفاف اجرای طرح تحول سلامت و سایر برنامه‌ها را نمی‌داد. به همین دلیل وزارت بهداشت خواستار بود ردیف جداگانه‌ای برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری درنظر گرفته شود. ردیف مجزا در قانون‌پیش بینی نشده اما گفته شده از محل بودجه عمومی برای اجرای این قانون استفاده شود. 

وی ادامه داد: امسال سه جلسه پیاپی با سازمان برنامه، وزارت بهداشت، سازمان امور استخدامی به همراه اعضای کمیسیون بهداشت داشتیم و پیشرفت‌های خوبی حاصل شد و برای اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری دنبال چند راهکار هستیم. 

پاکمهر گفت: برای تامین بودجه اجرای قانون تعرفه‌گذاری می‌توان بخشی را از محل بودجه عمومی، بخشی را از محل درآمد اختصاصی بیمارستانها و بخشی را نیز از محل افزایش تعرفه‌ها تامین کرد. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس افزود: مصمم هستیم که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا شود. لایحه بودجه قرار است یکشنیه به مجلس ارائه شود و در بخش به تامین اعتبار تلاش می‌کنیم. در سه ماهه اخر امسال از محل صرفه جویی بیمه‌ها این قانون قابل اجراست. 

وی ادامه داد: جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در این باره داشتیم؛ یا باید از محل افزیش تعرفه‌ها درصدی را به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اختصاص دهیم، یا از محل بودجه عمومی وزارت بهداشت منابع مالی آن را تامین کنیم. 

پاکمهر گفت: باید ردیف بودجه‌ای جدا در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شود. برداشت‌ها فردی است و سازمان برنامه می‌گوید از محل بودجه وزارتخانه اجرا شود؛ وزارت بهداشت می‌گوید ۱۰ هزارمیلیارد تومان بدهی دارم. ما تلاش خواهیم کرد برنامه و ردیف مجزایی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری در نظر بگیریم. 

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، طرحی و قراردادی نیز بیان داشت: پرستارانی که به صورت شرکتی و ۸۹ روزه به کار گرفته شدند بلاتکلیف هستند و باید تکلیف ۳۵ درصد نیروهای شرکتی که در وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها در حال ارائه خدمات هستند روشن شود زیرا بسیاری به کرونا مبتلا و خانه‌نشین شدند و در عین حال دریافتی وکارانه آن‌ها کم است. دوستان سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه برای تبدیل وضعیت این نیروها باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز