خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی کارگران بهسازی خط ۵ قطار شهری تهران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۲۷

کارگران بهسازی خط ۵ قطار شهری تهران می‌گویند: روز گذشته، دو ماه و نیم از مطالبات باقیمانده خود را از کارفرمای سابق دریافت کردند.

شماری از کارگران بهسازی شاغل در خط ۵ قطار شهری تهران به خبرنگار ایلنا گفتند: چندین سال تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «تراورس» به عنوان کارگر بهسازی خطوط ریلی خط ۵ مترو تهران به کرج مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، موفق به دریافت باقی مانده مطالبات خود نشده بودیم.

این کارگران با بیان اینکه روز گذشته (۷ دی ماه) کارفرمای سابق باقی مانده مطالبات ما را پرداخت کرد، گفتند: سازمان قطار شهری تهران حدود یک ماه پیش بعد از خروج پیمانکار قبلی، پیمانکار جدیدی را برای ادامه کار پروژه جذب کرده و ما کارگران مشغول کار هستیم.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران هر چندسال یکبار با تغییر و جابجایی پیمانکاران در مناطق مختلف ریلی برای دریافت مطالبات معوقه خود با مشکل روبرو می‌شوند.

به گفته کارگران؛ مسئولان قطار شهری باید قبل از پایان کار یا خروج پیمانکاران از یک پروژه تکلیف کارگران و مطالبات آن‌ها را مشخص کنند تا دچارمشکل نشوند. اما طی سالهای گذشته که زیر نظر پیمانکاران مختلف کار کرده‌ایم هر کدام از این شرکت‌ها بدون تسویه حساب با کارگران، محل کارگاه خود را تغییر داده و در پروژه‌های دیگر مشغول کار شده‌اند.

کارگران بهسازی خطوط ریلی خطاب به مسئولان تاکید کردند: مسئولان ریلی باید قبل از پذیرش این شرکت‌ها برای برگزاری مناقصه به سوابق کاری و فعالیت گذشته آن‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز