خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی کارگران نگهداری خط ۵ قطار شهری تهران از پیمانکار سابق پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۱۰۶

کارگران خطوط ابنیه فنی شاغل در خط ۵ قطار شهری تهران می‌گویند که پیمانکار سابق هنوز بابت مطالبات مربوط به دست‌کم سه ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

کارگران خطوط ابنیه فنی شاغل در خط ۵ قطار شهری تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: سالهاست تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «تراورس» به عنوان کارگر ابنیه فنی برای نگهداری از خطوط ریلی خط ۵ مترو تهران به کرج مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

این کارگران با بیان اینکه سه ماه از مطالبات خود را از پیمانکار سابق دریافت نکرده‌ایم، در ادامه گفتند: مجموع مطالبات هر یک از کارگران واحد نگهداری در خط ۵ قطار شهری تهران به کرج حدود ۳۵ میلیون تومان است.

به گفته یکی ازکارگران؛ سازمان قطار شهری تهران بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را برای ادامه کار پروژه با پیمانکارجدید منعقد کرده و پیمانکار از یک ماه پیش فعالیت خود را در این خطوط ریلی آغاز کرده است.

او با بیان اینکه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستیم اما نه پیمانکار جدید و نه مسئولان قطار شهری به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند. تصریح کرد: علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

یکی دیگر از کارگران گفت: هر چندسال یکبار با تغییر و جابجایی پیمانکاران در مناطق مختلف ریلی کارگران دچار مشکل شده و آن‌ها برای دریافت مطالبات معوقه خود دچار مشکل می‌شوند.

به گفته وی؛ پیمانکاران وقتی با پایان کار خود در یک پروژه تغییر می‌کنند، در حالی برنده مناقصه پروژه‌ای دیگر می‌شوند که با کارگران سابق خود تسویه حساب نکرده‌اند. مسئولان ریلی باید قبل از پذیرش این شرکت‌ها برای برگزاری مناقصه به سوابق کاری و فعالیت گذشته آن‌ها توجه داشته باشند که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه کارگران ابنیه فنی خط ۵ مترو به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در واحد نگهداری خط ۵ قطار شهری تهران، دلیل افزایش مشکلات در پرداخت حقوق کارگران را سوءمدیریت پیمانکار سابق دانست و در ادامه گفت: ما کارگران پیمانی نگهداری خط ۵ مترو تهران خواستار آن هستیم تا مدیرعامل قطار شهری تهران در مقام کارفرمای اصلی فکری برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد نیروی کار بکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز