خبرگزاری کار ایران

جزییاتی از رویدادهای مرتبط با تصادف کارگر پیمانکاری با قطارِ خط ۴ تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۹۱۹

به دنبال مرگ یک کارگر پیمانکاری تعمیرات در خط ۴ متروی تهران، همکاران وی اعلام کردند که در روز واقعه برخی نکات ایمنی رعایت نشده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوم آذر ماه امسال، ایلنا از مرگ یک کارگر پیمانکاری تعمیرات در خط ۴ متروی تهران (ورودی متروی ارم سبز) خبر داده بود. 

اینطور که مترو عنوان کرده در یکی از تجهیزات ریلی ایستگاه ارم سبز در خط ۴ مشکلی ایجاد شد که این مشکل مربوط به «تعویض خط قطارها» می‌شد؛ به همین دلیل با توجه به نوع اختلالی که ایجاد شده بود، تیم نگهداری و تعمیرات با هماهنگی مرکز فرمان و کنترل سریعا به محل اعزام شدند و به داخل تونل رفتند تا بتوانند هرچه سریع‌تر خرابی را رفع کنند. 

با این حال به گفته برخی همکاران این کارگر، در روز واقعه برخی نکات ایمنی رعایت نشده بود و راهبر قطاری که در خط حرکت می‌کرد از اینکه کارگران مشغول تعمیرات بودند، به درستی اطلاع نداشت و تازه مدتی پس از این برخورد، توسط راهبر REAR از آن مطلع شد. 

آن‌ها همچنین می‌گویند که در روز حادثه «کدهای کاهش سرعت» که میزان سرعت در طول مسیرها را مشخص می‌کنند، به درستی ارسال نشدند؛ ضمن اینکه کارگر فوت شده لباس شبرنگ به تن نداشت. 

همکاران این کارگر یادآور شدند که او تا پیش از حادثه، بیش از ۲۴ ساعت کار کرده بود؛ به همین دچار خستگی شده بود؛ در حالی که در گزارش مترو این طور عنوان شده بود که وقتی تیم تعمیرات در حال کار بود این همکار «از گروه تعمیرات و محل امن» جدا شده و در مسیر تردد قطار قرار گرفته بود. 

با این حال، به گفته همکاران وی؛ تعمیرات در «پیچ حرکتی» انجام می‌شد و باید دقت بسیار بیشتری در مسیر تردد انجام می‌گرفت و خستگی کارگرانی را که تغییر شیفت نداده بودند، در نظر می‌گرفتند.  

گفتنی است که پس از این حادثه زاکانی شهردار تهران، در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: دستور دادم سازمان بازرسی شهرداری ظرف ۲۴ ساعت علت بروز حادثه را گزارش دهد تا برخورد لازم با متخلفین احتمالی انجام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز