خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار:

۱۳ هزار حادثه ناشی از کار سالانه در کشور رخ می‌دهد/ ۷۰۰ تا ۸۰۰ حادثه منجر به فوت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۷۶

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار سالانه در کشور رخ می‌دهد که ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد آن به فوت منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی حسین رعیتی فرد، در بازدید از کارخانه فرو آلیاژ ازنا اظهار کرد: طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان است که باید شرایط صیانت از کارگران را به طور دقیق بررسی کنند. 

وی با اشاره به جان باختن یک کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا در هفته گذشته افزود: ایمنی محیط کار (HSE) کارخانه نیاز به نظارت بیشتری دارد، آموزش‌های مستمر کارگران باید در دستور کار باشد و سیستم حاکمیتی موظف به بازرسی و نظارت مستمر است تا شاهد حوادث ناشی از کار نباشیم. 

وی ادامه داد: در حادثه رخ داده، نکات ایمنی حین کار رعایت نشده و فضای ایمنی لازم نیز برای کارگر فراهم نبوده است. 

رعیتی فرد گفت: ایران هفته گذشته به مقاوله‌نامه شماره ۸۱ با عنوان بازرسی کار (پیمان نامه) سازمان بین المللی کار پیوست که این ظرفیت جدیدی خواهد بود تا بتوانیم حوزه کار را ارتقا دهیم و از دانش روز استفاده کنیم. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این سفر در پی دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دیدار با کارگران کارخانه فروآلیاژ صورت گرفته است و تلاش می‌شود شرایط صیانت از کارگران فراهم شود. 

وی با تاکید بر نوسازی تجهیزات صنایع کشور ادامه داد: طبق قانون کار، کارگران از فواید مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده خواهند کرد و مسائل کارگاه‌هایی که نیاز است در ردیف این مشاغل قرار بگیرند بررسی خواهد شد. 

معاون روابط کار همچنین تصریح کرد: بر اساس برآورد سازمان بین المللی کار روزانه حدود ۶۰۰۰ نفر در اثر حوادث و بیماری شغلی در جهان فوت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز