خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان کارگری: در پرداخت وام تسریع شود/ با هفت میلیون تومان نمی‌شود یک یخچال خرید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۸۱۰

بازنشستگان کارگری خواستار تسهیل‌گری در روند پرداخت وام شدند.

بازنشستگان کارگری در تماس با خبرنگار ایلنا، خواستار تسهیل‌گری در پرداخت وام هفت میلیون تومانی شدند؛ یک بازنشسته‌ی کردستانی در این رابطه با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال به تمام متقاضیان واجد شرایط وام پرداخت شود، افزود: در حالیکه وام بازنشستگان کشوری چند برابر ماست، بازهم باید منتظر بمانیم و در نوبت قرار بگیریم تا مشمول دریافت وام شویم؛ انتظار داریم کانون عالی با افزایش ظرفیت‌های ماهانه از بانک درخواست کند که به بازنشستگان با سرعت بالاتر وام پرداخت شود.

در عین حال، بازنشستگان کارگری از مبلغ ناچیز وام انتقاد دارند؛ آن‌ها می‌گویند هفت میلیون تومان امروز هزینه‌ی خرید یک وسیله‌ی خانه مثلاً یخچال نمی‌شود؛ مروتی (بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر) در این رابطه می‌گوید: بازنشستگان اگر بخواهند برای فرزندان خود هزینه ازدواج یا جهیزیه تهیه کنند، اصلاً نمی‌توانند روی این وام حساب باز کنند؛ بیایند بگویند با هفت میلیون تومان واقعاً چه چیزهایی می‌شود خرید؛ آیا می‌توان یک وسیله‌ی برقی برای خانه خریداری کرد.

انتقادات در حالی مطرح می‌شود که علی اصغر بیات (رئیس کانون عالی بازنشستگان)، از اعطای ۳۱۲.۲۵۱ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ خبر داد. وی همچنین گفت که در سال جاری تسهیلات ۷ میلیون تومانی به ۲۳۳.۸۱۹ نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز