خبرگزاری کار ایران

تشریح خروجی کمیته دستمزد/ هنوز به بحث سبد معیشت ورود نکردیم/ اصرار بر بررسیِ «مزد منطقه‌ای»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۶۰۵

فرامرز توفیقی، به تشریح خروجی جلسه‌ی کمیته دستمزد پرداخت؛ این نشست‌ها قرار است هر ماه دو بار برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (بیست و دوم آذرماه)، جلسه سه‌جانبه‌ی کمیته‌ی دستمزد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد. نتایج گفتگوها و محاسبات کمیته دستمزد به طور رسمی در اختیار شورایعالی کار قرار می‌گیرد تا در تصمیم سازی‌های مزدی استفاده شود.

فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) که به نمایندگی از جانب کارگران در این نشست شرکت داشته، در ارتباط با خروجی نشست گفت: در نشست روز گذشته، پیش گزارشِ مرکز پژوهش‌های علی سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با مزد منطقه‌ای و مزد صنفی، قرائت شد و بیشتر زمان جلسه به بحث در ارتباط با داده‌های این گزارش اختصاص داشت. قرار شد این مرکز، گزارش خود را به زودی تکمیل کرده و با داده‌ها و مستندات کافی در کمیته دستمزد ارائه دهد.

به گفته وی، کارفرمایان اصرار دارند که مزد منطقه‌ای و مزد صنفی و شرایط و زیرساخت‌های لازم برای آن، مورد بحث و بررسی گذاشته شود.

وی افزود: هنوز محاسبات رسمی سبد معیشت در جلسات کمیته دستمزد شورایعالی کار، آغاز نشده و امیدواریم هرچه زودتر به این محاسبات ورود کنیم چراکه با توجه به بحران حاد معیشتی کارگران، بایستی محاسبات هزینه‌های زندگی با اجماع بر سر معیارهای واقعی و ملموس، به زودی آغاز شود و این محاسبات برای تصمیم سازی به شورایعالی کار ارائه گردد.

توفیقی در پایان گفت: قرار است هر دو هفته یکبار، جلسه کمیته دستمزد برگزار شود؛ بنابراین دوشنبه‌ی دو هفته بعد، بازهم نشست خواهیم داشت؛ خواسته‌ی گروه کارگری، ورود به محاسبات مزدی و بحث بر سر سبد معیشت است و امیدواریم در نشست دو هفته‌ی آینده به این مقولات ورود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز