خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بانک رفاه حق‌الناس کارگران است و نباید واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۹۱۲

یک فعال کارگری در شهرستان اسلامشهر می‌گوید: بانک رفاه کارگران سرمایه و اندوخته کارگران است و به عنوان حق‌الناس هرگونه دخل و تصرف در آن خلاف قانون و شرع است.

محمدحسن پورطالبیان (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اسلامشهر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از تلاش دولت و مجلس برای واگذاری بانک رفاه گفت: متاسفانه در هر دوره‌ای تصمیماتی که دولت‌ها درمورد منابع تامین اجتماعی می‌گیرند بر استرس و نگرانی صاحبان اصلی این املاک و دارایی‌های سازمان می‌افزاید.

او با تاکید بر اینکه جامعه کارگری و بازنشسته با واگذاری این بانک مخالف هستند، در ادامه افزود: سهام بانک رفاه نباید به به هر شکل ممکن فروش برسد اما در صورت انجام آن باید به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار شود.

جامعه کارگری و بازنشسته با واگذاری بانک رفاه کارگران به هر شکل ممکن مخالف است، افزود: بانک رفاه کارگران برای خدمت به جامعه کارگری و بازنشستگان تاسیس شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و مشخص نیست افرادی که موضوع واگذاری این بانک را مطرح می‌کنند، چه نیتی دارند.

او با بیان اینکه متولیان واگذاری بانک رفاه نباید بدون اطلاع کارگران و بازنشستگان آن را واگذار کنند، گفت: در صورتی که بانک رفاه واگذار شود، دیگر کارگران و بازنشسته‌ها که صاحبان اصلی آن هستند، اختیاردار آن نخواهند بود.

پورطالبیان با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی های دولت به این صندوق گفت: اگر بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

به گفته وی، دولت و مجلس حق دخالت در موضوعات داخلی سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های آن را ندارند. تامین اجتماعی به حد کافی مورد سوءاستفاده دولت‌ها قرار گرفته و تاکید می‌کنیم که مجریان طرح واگذاری مطمئن باشند در صورت این اتفاق کارگران و بازنشستگان ساکن نخواهند نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز