خبرگزاری کار ایران

اولین جلسه منتخبان «اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری»+سِمت‌های داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۴۵۳

اولین جلسه منتخبان هیئت مدیره و بازرسان «اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری» با حضور «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر و با محوریت انتخابات داخلی هیئت مدیره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در اولین جلسه منتخبان هیئت مدیره و بازرسان «اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری»، ابتدا «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر، ضمن عرض تبریک به منتخبان هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجمع عمومی اتحادیه پیشکسوتان تشکر می‌کنیم و امیدواریم هیئت مدیره و بازرسان منتخب با تلاش و کوشش مضاعف در انجام وظایف محوله موفق باشند. 

دبیرکل خانه کارگر در ادامه گفت: مهم‌ترین مسئله کشور در ۲۵ سال آینده موضوع سالمندان و سالخوردگان و بخصوص حملاتی که به این قشر می‌شود، خواهد بود. احتمالاً تا چند سال آینده ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد. با توجه به این شرایط باید هم از لحاظ جسمی، روانی و هم روحی به فکر آن‌ها باشیم تا دچار برخی بیمارهای رایج نشوند. لذا تنها راه حل ممکن ایجاد امکانات رفاهی و آسایشی برای جامعه هدف می‌باشد تا آن‌ها بتوانند در سنین پیری به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای زندگی کنند. بنابراین باید یک مدار تماس دائمی برای سالمندان و بخصوص افرادی که در سنین بالاتری هستند، ایجاد کنیم و برنامه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها را برای آنان پیش بینی و تمام امکانات را بسیج کنیم. 

وی در ادامه گفت: البته موضوعات تشکیلاتی و صنفی را هم باید در جای خود پیگیری کنیم. باید طرح‌هایی را اجرایی کنیم که خلاقیت‌های جامعه هدف شکوفا و بیدار شود. همچنین باید برنامه‌های آموزشی متنوعی برای سالمندان در کوتاه مدت در نظر گرفته شود. 

محجوب در پایان گفت: از هیأت مدیره و بازرسین منتخب اتحادیه پیشکسوتان انتظار داریم که زمینه تحقق اهداف و مطالبات جامعه کارگری بازنشسته کشور را فراهم نمایند و پیرامون دوره‌های آموزشی مختص سالمندان، طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه و آن‌ها را تعریف کنند. نقطه اوج ما در سالهای ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۵ خواهد بود؛ لذا این برنامه‌ها باید به گونه‌ای طرح شود که سایرین نیز بتوانند برنامه‌ها را پیگیری کنند. در این صورت شاهد تشکیلاتی ماندگار و به روز خواهیم بود و همچنین از سرمایه‌های انسانی خوبی مثل آقای حسن صادقی نیز باید در این مسیر بهره‌مند شد. 

در ادامه «حسن صادقی» عضو هیأت مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن اشاره به پویایی تشکیلات و اعضای بدنه آن عنوان کردند: باید از تمام امکانات موجود برای بهتر شدن شرایط زندگی بازنشسته‌ها استفاده کنیم. تأسیس سرای سالمندان برای بازنشستگان تأمین اجتماعی یکی از اهدافی است که مدنظر اتحادیه پیشکسوتان است و در این خصوص به هیچ وجه کوتاهی نخواهیم کرد. ضمناً در تلاش هستیم تا با همکاری سایر تشکلات کارگری زمینه تحقق مطالبات جامعه هدف را فراهم آورده و از ورود به مباحث تعارضی خودداری خواهیم نمود. 

وی ضمن قدردانی از اعضای منتخب هیأت مدیره و بازرسین گفت: جلسه امروز به منظور برگزاری انتخابات داخلی هیأت مدیره برگزار شده است. اعضای منتخب هیأت مدیره و بازرسین می‌بایست با تلاشی مضاعف، در میادین دفاع از حقوق جامعه کارگری بازنشسته حضور یابند و تا حصول نتیجه دلخواه لحظه‌ای آرام نگیرند. 

عضو هیئت مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری پیرامون مطالبات صنفی جامعه کارگری بازنشسته گفت: کشور ایران شکوفایی اقتصادی دهه اول انقلاب را مرهون تلاش‌های مضاعف همین جامعه کارگری بازنشسته امروز است؛ بنابراین جامعه کارگری بازنشسته نمی‌بایست به این شدت مورد بی‌مِهری نمایندگان مجلس قرار گیرند. اجرای صحیح مواد ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و ۴۱ قانون کار، اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق براساس بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی براساس بند «الف» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، تعریف سهم سازمان تأمین اجتماعی در ردیف بودجه سالانه کشور، توجه به سه جانبه گرایی، احیاء دفترچه‌های درمانی و برگشت ۸۵ قلم داروی پرمصرف، پرداخت حق منطقه جنگی استانهای مرزی به همه بازنشستگان و جلوگیری از واگذاری بانک رفاه کارگران از جمله مطالبات این قشر محروم کشور می‌باشد که با برنامه ریزی مدون و همکاری کانون‌های بازنشستگی و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری شاهد تحقق آن‌ها خواهیم بود. 

صادقی در پایان گفت: با توجه به گستردگی جامعه هدف در سطح کشور قصد داریم در راستای تقویت تشکیلات کارگری که مهم‌ترین هدف اتحادیه پیشکسوتان می‌باشد، دفتر نمایندگی اتحادیه پیشکسوتان را در محل نظرآباد راه اندازی نماییم. 

در پایان پیرامون تعیین سِمَت‌های داخلی در  هیئت مدیره اتحادیه پیشکسوتان رأی گیری صورت گرفت و افراد منتخب بر اساس اتفاق آراء اعضای هیأت مدیره برای سِمَت‌های ذیل انتخاب و برای ادامه فعالیت تا پایان دوره تعیین شدند. 

۱. حسن صادقی بعنوان رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

۲. علیرضا حیدری بعنوان نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

۳. سهراب قنبری بعنوان خزانه دار و مسؤول امور مالی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

۴. محمدحسن پورطالبیان بعنوان دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

۵. مهدی مجیدی بعنوان منشی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز