خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات حادثه روز گذشته فولاد البرز در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۷۱

مطابق اصول حفاظت ایمنی و بهداشت کار می‌بایست قبل از ورود کارگران به داخل مخازن، میزان گاز موجود در آن مخازن توسط عوامل بهربردار سنجیده شود اما از قرار معلوم این قاعده و اصل حیاتی ایمنی توسط مسئولان مربوطه در مورد کارگر فوت شده رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی وقوع حادثه منجر به فوت سه نفر و مصدومیت چهار نفر از کارگران کارخانه «فولاد البرز ناب آرش»، دبیر خانه کارگر زنجان با ابراز تاسف به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

اصغر نجاری گفت: عصر روز گذشته یکی از کارگران کارخانه فولاد البرز ناب آرش به دستور مسئول بالادستی (سرپرست) برای خارج کردن «بیل» که درون یکی از مخازن حاوی گندله  افتاده بود، وارد مخزن می‌شود.

دبیر خانه کارگر زنجان با بیان اینکه مطابق اصول حفاظت ایمنی و بهداشت کار می‌بایست قبل از ورود کارگران به داخل مخازن، میزان گاز موجود در آن مخازن توسط عوامل بهربردار سنجیده شود، گفت: از قرار معلوم این قاعده و اصل حیاتی ایمنی توسط مسئولان مربوطه در مورد این کارگر رعایت نمی‌شود.

به گفته وی، کارگر فوت کرده کوتاه زمانی پس از ورود به داخل مخزن گندله دچار گازگرفتگی می‌شود و در این هنگام یکی دیگر از کارگران با مشاهده گازگرفتگی همکار خود، خودخواسته برای نجات وی وارد مخزن می‌شود که وی نیز درنهایت دچار گازگرفتگی می‌شود. نفر سوم نیز با مشاهده وضعیت دو همکار قبلی برای نجات آنها اقدام می‌کند که متاسفانه هر سه بر اثر استنشاق گاز جان خودرا از دست می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی از جانب مسئولان این کارخانه بوده است که مانع ورود کارگران به مخزن نشده‌اند، گفت: سه کارگری که جان خود را از دست داده‌اند اخیرا جذب کارخانه فولاد البرز شده و دارای سابقه کار سه تا چهار ماه بودند. بنابراین تجربه کار آنها در این واحد در حدی نبوده که بخواهند قبل از گازسنجی وارد مخزن گاز حاوی نیتروژن شوند.

این فعال کارگری با بیان اینکه در ادامه این حادثه، چهار کارگر دیگر که در محدوده محل حادثه حاضر بوده‌اند نیز بر اثر استنشاق گاز متصاعد شده نیتروژن دچار مسمومیت می‌شوند که خوشبختانه وضعیت جسمی این کارگران بهبود پیدا کرده و نجات یافته‌اند.

نجاری با بیان اینکه در نتیجه بی‌مسئولیتی برخی مدیران در رعایت اصول ایممنی کار هر چند وقت یکبار شاهد حوادث تلخ هستیم، گفت: کارگران جوانی که تازه در یک واحد تولیدی استخدام می‌شوند تجربیات لازم را برای کار و رعایت نکات ایمنی ندارند. در این مورد نیز سه کارگر جان باخته به دلیل بی‌تجربگی خطر ورود به مخزن نیتروژن را احساس نکرده‌اند به همین دلیل این حادثه مرگبار برای آن‌ها رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز