خبرگزاری کار ایران

از سوی پرستاران بالینی اعلام شد؛

هشدار نسبت به لابی‌گری‌ها برای ورود به معاونت پرستاری/ اعضای هیات علمی درکی از وضعیت شغلی پرستاران ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۰۶

پرستاران بالینی دانشگاهی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستند نسبت به انتصابات در معاونت پرستاری این وزارتخانه دقت کند و افرادی که مشکلات شغلی این گروه از پرستاران را نمی‌دانند و تجربه‌ ندارند را به کار نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران بالینی دانشگاهی در تماس با این خبرگزاری، با اشاره به مشکلات این گروه از پرستاران در زمینه نبود امکانات رفاهی لازم از قبیل مکان مناسب برای استراحت و فشار کاری شدید در پیک پنجم کرونا، و یادآوری بی‌توجهی معاونت پرستاری دولت دوازدهم به مسائل یاد شده از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستند نسبت به انتصابات در معاونت پرستاری این وزارتخانه دقت کند. 
 
آن‌ها با اشاره به شنیده‌های خود در مورد «لابی‌گری» افرادی برای ورود به این معاونت که در زمینه امور بالینی رشته پرستاری تجربه‌ای ندارند، یادآور شدند که افراد ناآشنا همانند ساختار قبلی این معاونت درکی از حقوق پرستاران ندارند. 
 
پرستاران بالینی برای نمونه گفتند که معاون پرستاری در گذشته از بیمارستان‌ها بازدید کرد اما مشکلات پرستاران در زمینه مکان استراحت مانند استفاده از تخت خالی بیماران برای استراحت و نبود تهویه مناسب در فضای استراحت آن‌ها حل نشده باقی ماندند. 
 
این پرستاران با اشاره به اینکه خیلی به ندرت پیش می‌آید که اعضای هیات علمی پرستاری حاضر باشند به عنوان پرستار بر بالین بیمار حاضر شوند، اعلام کردند که ورود این افراد به معاونت پرستاری کمکی به حل مشکلات آن‌ها نمی‌کند. 
 
به گفته پرستاران بالینی از سال‌ها ۹۳ که طرح تحول نظام سلامت اجرا شد، به هر بیمارستان از بابت هر یک از بخش‌ها ۱۰ میلیون تومان پرداخت کردند تا صرف «بهسازی اتاق‌های استراحت پرسنل پرستاری» شود اما همچنان پرستاران از تخت‌های خالی بیماران برای استراحت استفاده می‌کنند یا برای آن‌ها در اورژانس بیمارستان که فضای مناسبی هم ندارد، تخت استراحت قرار می‌دهند. 
 
به گفته آنها؛ اعضای هیات علمی گروه پرستاری، پرستاران را در قامت خود نمی‌بینند و مشکلات آن‌ها را نمی‌شناسند و علی‌القاعده نمی‌توانند نمایندگان خوبی در معاونت پرستاری برای دفاع از حقوق پرستاران باشند و اساسا آن‌ها نگاه بالین محور ندارند. 
 
این پرستاران یادآوری کردند که معاونت پرستاری نباید به دست افرادی اداره شود که با تغییر دولت‌ها، می‌خواهند خود را به وزراء نزدیک کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز