خبرگزاری کار ایران

افتتاح طرح‌های جدید اشتغالزایی صندوق کارآفرینی اُمید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۲۹

در پنجمین روز هفته دولت، ۱۶ طرح اشتغالزایی در استان خراسان جنوبی و همچنین طرح‌هایی در استان البرز به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی اُمید، در پنجمین روز هفته دولت، ۱۶ طرح اشتغالزایی در استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. زنگنه مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان جنوبی، اکبری راد مدیر کل سرمایه‌گذاری و اشتغال، مرادی تسهیلگر بنیاد برکت در شهرستان بیرجند و راستگو مدیر کارآفرینی و اشتغال در این جلسه حضور داشتند. 

مدیر صندوق کارآفرینی استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: افزایش پرداخت تسهیلات سالانه از افتخارات این استان است. از ابتدای سال ۸۴۴ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۵/۱۳ درصد افزایش داشته است. همچنین ۱۴ میلیارد تومان طرح در دست بررسی است که به شرط تصویب، راه اندازی خواهند شد. 

این طرح‌ها به نمایندگی از ۴۰۷ طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد. 

کاشانی رئیس انجمن گردشگری استان ضمن تبریک هفته دولت از حمایت صندوق کارآفرینی امید ونوراله زاده تشکر کرد و گفت: ما در جای جای استان اقامتگاه های گردشگری را با حمایت صندوق افتتاح کرده ایم. 

افضلی به نمایندگی از کارآفرینان به صندوق کارآفرینی پیشنهاد داد برای پرداخت تسهیلات از ظرفیت فکری و فرهنگی مناطق بیشتر بهره برداری شود. 

در ادامه نوراله زاده طرح تولید گرانول در روستای دستگرد بیرجند را افتتاح کرد. در این طرح گرانول برای تولید لوله پلی اتیلن تولید می‌شود. با افتتاح این طرح، ۳۵ فرصت شغلی ایجاد شده است. 

نوراله زاده پس از تقدیر از مدیران حاضر در جلسه، و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: امیدوارم این مناسبت‌ها فرصتهای خوبی برای تحلیل و بررسی رفتارهای ما به عنوان بخش کوچکی از دولت باشد. 

نوراله زاده در ادامه وعده داد: سازمان قصد دارد از این افراد و ظرفیت فکری و توانمندی‌شان در راستای بررسی طرح‌ها کمک بگیرد تا حمایتهای ما از کارآفرینان موفقیت آمیزتر باشد. 

وی در ادامه از زحمت همه دوستان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد افتتاح این طرح‌ها موجب رونق خراسان جنوبی شود.

در همین حل افتتاح طرح بسته‌بندی و فرآوری میوه‌جات در استان البرز، طرح بسته‌بندی و فرآوری مواد غذایی و میوه خشک با ایجاد ۴ فرصت شغلی و صرف اعتباری معادل ۵ میلیارد ریال در آسارا افتتاح شد. 

شرفخانی مدیر استان البرز ضمن تبریک هفته دولت گفت: این طرح به نمایندگی از ۶ طرح کارفرمایی افتتاح می‌شود. برای راه اندازی این طرح‌ها که در کل ۱۳۶ فرصت شغلی ایجاد کرده اند، تسهیلاتی برابر ۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. 

مدیر استان البرز در ادامه با اشاره به مزیت رقابتی آسارا گفت: احداث سردخانه‌ها و کارگاههای بسته‌بندی و فرآوری، موجب کاهش ضایعات و افزایش سود کشاورزان خواهد شد؛ زیرا این منطقه دارای درختان میوه فراوانی است و میوه خشک کنی در آسارا بسیار معمول است. 

مدیر منطقه‌ای صندوق کارآفرینی امید در استان البرز، در ادامه به کمبود فرآوری در این منطقه اشاره کرد و به تشریح این روند پرداخت. وی اظهار امیدواری کرد بتوان این خط تولید را برای گیاهان دارویی نیز استفاده کرد. 

وی در ادامه ضمن تقدیر از مجری طرح که توانسته بانوان منطقه را جمع آوری کند و در محل مشغول به کار کند، تشریح کرد: ۳۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات برای تجهیزات و ۲۵۰۰ میلیارد برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است. ابنیه توسط مجری طرح آماده شده و شامل سالنهای بهداشتی برای خشک کردن بهداشتی میوه‌جات منطقه و سبزیجات کوهی است. 

کارآفرین مزبور در حال طی مراحل دریافت سیب سلامت از وزارت بهداشت است تا بتواند محصول خود را با برند خاص و مشخص به بازار عرضه کند. 

نوراله زاده ضمن اظهار خسته نباشید به همه دست اندرکاران افتتاح این طرحها، به روان شهید رجایی و شهد باهنر درود فرستاد و گفت: این روندی است که از آن دوره آغاز شده و به واسطه آن کارکنان دولت در خدمت مردم قرار می‌گیرند. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از همت مجری طرح که بازنشسته آموزش و پرورش است بسیار تقدیر کرد و افزود: مشکلات این بانو باید سریعا حل شود و باید سعی کنیم تنوع تولید در فرآوری ایجاد بکنیم، می‌شود فرآوریهای مختلفی از آن محصولات تولید کرد. نکته بعد بسته‌بندی گیاهان دارویی است؛ چنانچه بخواهیم سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص بدهیم، باید در بسته‌بندی پیشرفته‌تر باشیم. نوراله زاده برای پرداخت اعتبارات تکمیلی قول مساعد داد. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از طاهر شه حامد خواست به کارآفرین در مورد دریافت مجوزها و امهال اقساط مساعدت کند تا کارآفرین بتواند با قوت هرچه بیشتر به تولید خود ادامه دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز