خبرگزاری کار ایران

کارزار بازنشستگان برای ملزم شدن «سازمان تأمین اجتماعی» به تصمیم‌گیری از طریق سه‌جانبه‌گرایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۴۶۷

بازنشستگان تامین اجتماعی با تهیه کارزاری خطاب به رئیس جمهوری و ارسال رونوشتی از آن به رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خواستار ملزم شدن سازمان تأمین اجتماعی به تصمیم‌گیری از طریق سه جانبه‌گرایی شدند.

به گزارش ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی با تهیه کارزاری خطاب به رئیس جمهوری و ارسال رونوشتی از آن به رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خواستار ملزم شدن سازمان تأمین اجتماعی به تصمیم‌گیری از طریق سه جانبه‌گرایی شدند. 

در متن این کارزار که بیش از ۵ هزار امضا در پای خود دارد، آمده است: 

جناب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیت‌المالی و بین‌النسلی بوده و کلیه مجموعه هلدینگ‌های آن متعلق به بازنشستگان و بیمه‌پردازان است؛ بطوریکه عملاً روی کاغذ این دستگاه خصوصی محسوب می‌شود. ولیکن در عمل این سازمان در اختیار دولت است و به همین دلیل سال‌هاست که دولت‌های مختلف برخی کسری منابع بودجه‌های خود را از محل صندوق تأمین اجتماعی برداشت کرده‌اند. 

طبق آنچه ماه‌ها قبل به مجلس ارائه شد، درخواست گردید که اصل سه جانبه‌گرایی در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود و نمایندگان دولت، کارفرما و کارمندان و کارگران بازنشسته در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند؛ اما تاکنون مجلس شورای اسلامی تصویب این امر مهم را به تعویق انداخته است.

لذا از جنابعالی به عنوان مطالبه‌گر و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران درخواست می‌نماییم در خصوص تصویب و اجرای اصل سه جانبه‌گرایی دستور پیگیری لازم را صادر فرمایید تا صاحبان اصلی سازمان نیز در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های کلان این سازمان مشارکت مستقیم و مؤثر داشته باشند. 

لذا ما امضاکنندگان ذیل که جملگی سال‌ها حق بیمه خود را به سازمان پرداخت کرده‌ایم، از جنابعالی درخواست رسیدگی به این امر مهم را اعلام نموده و قبلاً از نظر مساعدی که در این خصوص صادر می‌فرمایید قدردانی می‌نماییم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز