خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران شهرداری «بستان» به عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۳۳

کارگران شهرداری «بستان» واقع در شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان ازعدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری بستان معوقات مزدی پرداخت نشده دارند. این کارگران که در بخش فضای سبز و خدماتی شهرداری مشغول کارند، حدود ۱۴ ماه دستمزد و سه سال بیمه معوق دارند.

کارگران شهرداری بستان می‌گویند: علاوه بر دستمزد پرداخت نشده، مزایای مزدی معوق نیز داریم و همچنین نگران حق بیمه‌هایی هستیم که به موقع به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. در این صورت، ما در بیشتر ماه‌های سال دریافت خدمات درمانی و تمدید دفترچه‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم.

این کارگران گفتند: بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر به پرداخت مطالبات آن‌ها باعث شده بارها برای وصول مطالباتشان دست به اعتراض صنفی بزنند که آخرین آن صبح امروز دوم شهریورماه مقابل ساختمان شهرداری انجام شد.

این کارگران که در بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! درواقع از فرودین ماه سال ۹۹ هر ماه علی‌الحساب یک الی دو میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌ایم. در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر دستمزدمان کامل پرداخت شود، نمی‌توانیم نیازهای ضروری خانواده‌های خود را تامین کنیم.

این کارگران با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ایم؛ اظهار داشتند: نمی‌توانیم تامین معاش خانواده‌هایمان را تامین کنیم. از فروردین ماه سال گذشته هر ماه علی الحساب یک تا دو میلیون حقوق گرفته‌ایم، گرانی امان‌مان را بریده و خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی‌مان وارد شده است.

این کارگران خواستار پرداخت هرچه زودتر معوقات مزدی خود شدند و گفتند: شهرداری باید هرچه سریعتر مطالبات مزدی‌مان را کامل پرداخت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

طبق اظهارات آن‌ها؛ مشکل دیگر این است که حق بیمه کارگران پرداخت نشده و کارگرانی که در این شرایط به دلیل ابتلا به کرونا برای گرفتن خدمات درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای همکاران خود اظهار داشتند: از مسئولان شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه‌عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت مطالبات مزدی ما اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز