خبرگزاری کار ایران

مطالبه کارگران استرالیایی برای دریافت مزد مرخصی واکسن کرونا/ پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌ها رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۶۰۹

کارگران استرالیایی شاغل در «نیوساوت ولز» از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل اشتغال خود خبر دادند و خواهان دریافت مزد مرخصی واکسن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لیبراستارت، کارگاه‌ها و محل کار از عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا به حساب می‌آیند و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن، اهمیتی دوچندان دارد. بسیاری از کارگران «نیوساوت ولز» استرالیا می‌گویند: اگرچه کرونا باردیگر اوج گرفته اما امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیچ وجه وجود ندارد. اغلب مزدبگیران این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

«کری شانت» از مدیران ارشد بهداشت در ایالت نیوساوت ولز درباره ابتلای کارگران به این ویروس گفت: نه تنها کارگران بلکه خانواده آن‌ها نیز در معرض آلودگی به کووید۱۹ قرار دارند. بسیاری از مزدبگیران به صورت ناخواسته خانواده‌های خود را به این بیماری مبتلا کرده‌اند. برخی از شهرک‌های صنعتی ایالت بیش از ۳ هزار مجموعه تولیدی دارند که امکان ابتلا به ویروس دلتا بیشتر می‌شود. 

اتحادیه‌های کارگری در گزارشی نوشتند: اگرچه توزیع تجهیزات حفاظت شخصی در میان کارگرران ضرورت دارد اما این موضوع از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود. حدود نیمی از کارگران مبتلا به این بیماری معتقدند در محل اشتغال خود به کرونا مبتلا شده‌اند. ۳۹ درصد از کارگران این ایالت خبر دادند که در محل اشتغال آن‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود. 

۳۵ درصد از کارگران اعلام کردند: پروتکل‌های بهداشتی در استراحتگاه‌ها و غذاخوری‌ها رعایت می‌شود. کارفرمایان، نیروی انسانی تحت پوشش خود را مجاب کرده‌اند تا نکات بهداشتی را رعایت کنند و به نظافت کارگاه‌ها استمرار ورزند. برخی از صاحبان مشاغل به دلیل انجام امور نظافتی توسط کارگران، دستمزد بیشتری به آن‌ها پرداخت می‌کنند. 

کارگران و اتحادیه‌های کارگری خواهان تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی کارگاه‌ها هستند. اگرچه دولت استرالیا تمامی کارگران را واکسینه اما آن‌ها خواهان دریافت دستمزد مرخصی واکسن هستند. مزدبگیران همچنان از دولت خواسته‌اند تا تحت قوانین فدرال، کارفرمایان را مجاب به پرداخت هزینه‌های نیروی انسانی خود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز