خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کردستان:

دولت سیزدهم کولبری را از میان بردارد/ چرا زنان استان‌های غربی باید زباله‌گردی یا کولبری کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۱۲

عبدالله بلواسی از دولت سیزدهم درخواست کرد برای رفع تبعیض و ایجاد مشاغل شایسته در کردستان اقدام کند.

عبدالله بلواسی (فعال صنفی کارگران مریوان در استان کردستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، خواستار حذف کولبری و مشاغل غیررسمی کردستان در دولت سیزدهم شد و گفت: اینجا کردستان است و به قول خودتان سرزمین اصالت و فرهنگ و سرزمین مجاهدت‌های خاموش؛ اما سرزمینی که رنگ عدالت را ندیده! سرزمینی که هزاران شهید به این انقلاب بخشید. مردمان این سرزمین در طول ۸ سال جنگ نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به اشغال قدرت‌های جهان به نمایندگی صدام دربیاید. این سرزمین هزاران فرصت اقتصادی، فرهنگی و اقلیمی برای آبادانی و پیشرفت دارد. مریوان دارای مرز بین‌المللی باشماخ است و به اعتراف خود مسئولان بعد از نفت بیشترین درآمد را برای این مملکت داشته است.

وی با بیان اینکه مردم محلی سهمی از ثروت‌ها ندارند، ادامه می‌دهد: قبلا آواره شهرهای بزرگ بودیم و چند سالی است به لطف سیاست‌های غلط و سقوط ارزش ریال دست به دامان کشور عراق هستیم. کشوری که خود هزاران درد و مصیبت دارد اما حالا اقتصادش بهتر از اقتصاد ما است! سهم ما مردم جاده‌های مرگ است؛ سهم ما سقوط فرزندانمان در دره‌های اورامان است. امروز تعدادی از زنان کرد در سطل‌های آشغال و یا در ارتفاعات کوه ته‌ته اورامان به ناچاری برای تهیه نان شب زباله‌گردی یا کولبری می‌کنند!

بلواسی می‌افزاید: چرا باید مرز بین‌المللی باشماخ فقط در انحصار چند نفر و یا چند باند مافیایی باشد درحالیکه باکمی تدبیر و انصاف می‌توان تمامی مردم مریوان را در درآمدهای نجومی این مرز سهیم کرد. چند سالی هم هست که تعدادی سرمایه‌گذار می‌خواهند در این راستا سرمایه‌گذاری کنند اما افرادی نامسئول و سودجو هر روز و به بهانه‌های مختلف مانع این کار می‌شوند.

او خطاب به رئیس جمهور جدید می‌گوید: حالا که بر کرسی ریاست جمهوری نشسته‌اید بهتر می‌دانید که تمامی ایرانی‌ها در برابر قانون باید مساوی باشند. صد البته که می‌دانید بخشی از درآمدهای هزاران میلیاردی دولت شما بعد از نفت در مرز باشماخ مریوان حاصل می‌شود. کردستان و مریوان تشنه عدالت و برابری هستند و می‌خواهند به اندازه حق خودشان و خون‌هایی که برای ایران داده‌اند سهمی از این مرز داشته باشند. این مردم دیگر شعار نمی‌خواهند. منتظر عدالت و عمل هستند. کولبری شایسته‌ی این مردم نیست. از ناچاری و تنگدستی و به خاطر ناعدالتی و نابرابری تن به این مشقت داده‌اند. اگر می‌خواهید به کردستان خدمت کنید، مشاغل شایسته ایجاد کنید و کولبری را از میان بردارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز