خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام:

دولت بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان بدهکار است/ از سال‌های ۵۶ و ۵۷ دیون خود را به تامین اجتماعی نداده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۲۸۱

نماینده ایلام گفت: اینکه دولت بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بدهکار است بر کسی پوشیده نیست و ۴۵ میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه تحت پوشش این سازمان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اکبر بسطامی (نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی) نیز در این جلسه اظهار داشت: نظام بودجه‌ریزی کشور و برقراری حقوق و مزایا در کشور عادلانه نیست و مبتنی بر چانه‌زنی انجام می‌شود، همانطور که در ابتدای برنامه ششم توسعه شاهد بی‌عدالتی بودیم.

بسطامی ادامه داد: دولت‌ها از سالهای ۵۶ و ۵۷ دیون خود را به تامین اجتماعی نداده‌اند و آنهایی که در روزهای سخت کار و تلاش می‌کنند و در اقتصاد کشور نقش آفرین هستند باید حق خود را دریافت کنند و همه کنشگران سیاسی و اجتماعی باید حقوق این عزیزان را مطالبه کنند.

وی اظهار کرد: اینکه دولت بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بدهکار است بر کسی پوشیده نیست و ۴۵ میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه تحت پوشش این سازمان هستند.

بسطامی تاکید کرد: ما برای افزایش پرداختی دولت به تامین‌اجتماعی پافشاری فراوانی کردیم چراکه دریافت این منابع حق مسلم تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق پیشنهاد ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود که در چند مرحله کاهش یافت و به ۸۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در دولت جدید نیز اگر به دنبال عدالت هستیم باید از تامین اجتماعی شروع کنیم. وزیر آینده کار و سازمان تامین اجتماعی باید دست در دست هم دهند و برای ارتقا خدمات به جامعه تحت پوشش این سازمان اقدام کنند.

بسطامی تاکید کرد: همه ما در قبال تامین اجتماعی وظیفه داریم و مطالبه بر حق بازنشستگان تامین اجتماعی را با صدای رسا پیگیری می‌کنیم. ما قول می‌دهیم همراه باشیم. دولت جدید نیز همه در کنار هم برای خدمت به این جامعه شریف تلاش کند و کارگران نیز باید دولت را در این مسیر هدایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز