خبرگزاری کار ایران

حاتم شاکرمیدر سومین جشنواره حاتم مطرح کرد:

۵۵۰ هزار شاغل به چرخه کار بازگشت/ از دست رفتن ۸۰۰ هزار شغل در دو سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۰۱۶

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دو سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار شغل در کشور از دست رفت، اما با تداوم همکاری کارفرمایان و کارآفرینان، در کمتر از سه ماه ۵۵۰ هزار شاغل به چرخه کار بازگشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» در سومین جشنواره حاتم (حمایت از تولید ملی) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، تاکید کرد: باید از عملکرد درخشان برخی واحدها که در شرایط دشوار تحریم و کرونا نیروهای خود را حفظ کردند، قدردانی کرد. 

وی گفت: باید یک پنجره واحد پیش‌بینی کرد تا از بخشی‌نگری در دستگاه‌های مختلف پیشگیری شود، همچنین بخشنامه‌هایی که به صلاح تولید کشور نیستند، اصلاح شود. 

وی افزود: در صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نیز، دستگاه‌ها باید ملی و نه بخشی فکر کنند. 

شاکرمی، تحریم و کرونا را مشکلات اساسی دو سال اخیر تولیدکنندگان، دانست و یادآور شد: عدم ثبات قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، همچنین همخوانی نداشتن قوانین با شرایط روز و رشد شتابان فناوری یکی از معضلات اصلی تولید است. 

وی خاطر نشان کرد: امروز، حرکت به سمت تغییر در فرآیندهای تولید و فن آوری ضروری است و کارفرمایان می‌توانند ساختارهای فنی و اقتصادی را با حمایت و کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح کنند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این واحدها تا زمانی که طرح، تایید و اجرایی شود می‌توانند در راستای حفظ اشتغال نیروهای کار خود را به مدت کوتاه کارگران مشمول بیمه بیکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز