خبرگزاری کار ایران

گلایه‌های کارگران پیمانکاری عملیات دریایی پایانه‌های نفتی/ برای اتمام دوره کاری لحظه‌شماری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۱۲۶

کارگران پیمانکاری عملیات دریایی پایانه‌های نفتی نسبت به شرایط شغلی خود، معترض هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری عملیات دریایی پایانه‌های نفتی جزیره خارک نسبت به وضعیت شغلی خود معترض هستند و رسیدگی به خواسته‌های خود را طلب می‌کنند. 

 کارگران در این پایانه نفتی می‌گویند: ساعت‌ها زیر تیغ آفتاب سوزان و در هوای شرجی برای نان و چرخش زندگی خود عرق می‌ریزیم، هنگامی که با وعده غذایی نیروهای دیگر روبرو می‌شویم، خستگی ما بیشتر می‌شود. کارکنان شرکت از سلف شرکت غذای خود را تهیه می‌کنند اما وعده‌های غذایی نیروی قراردادی از رستوران‌های بی‌کیفیت تهیه می‌شود. 

آنها ادامه می‌دهند: اگرچه روی کار دریا کار می‌کنیم اما حقی بابت آن دریافت نمی‌کنیم؛ در واقع تمام حقوق و دریافتی ما مثل یک کارگر روزمزد است که در خشکی اشتغال دارد. سال‌ها از اشتغال ما در دریا می‌گذرد و با خطراتش را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنیم اما از کوچک‌ترین حقوق خود محروم هستند. 

به گفته آنها؛ گذر ثانیه‌ها را لحظه به لحظه می‌شماریم. دوره‌ی کاری ۱۴ روزه چقدر سخت است آنهم وقتی کیف خود را بسته‌اید و آماده سفر به خانه هستید اما بشنوید که پروازی نیست و دریا خراب است و شما نتوانید از جزیره خارج شوید. 

این کارگران می‌گویند: متاسفانه تعداد پیمانکاران منطقه کم است، بنابراین کارفرمای فعلی حدود ۱۰ سال است که برنده مناقصه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز