خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزارت کار:

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۰۳

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیزدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر خراسان رضوی که با حضور جمعی از مدیران و کارآفرینان برگزیده استانی برگزار شد، گفت: دولت از سال گذشته تاکنون حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا اختصاص داد و توانست بخشی از این مشکلات را مهار و مدیریت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حجت میرزایی در جمع کارآفرینان، مدیران بنگاه‌های اقتصادی و مسئولان استانی حاضر در این جشنواره اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ با محدودیت‌های بی‌سابقه و تاریخی در تأمین بودجه و به‌کارگیری سیاست‌گذاری‌ها مواجه بودیم؛ از سوی دیگر هم‌زمانی شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه، بنگاه‌های اقتصادی را تحت فشار قرار داد و مشکلات عدیده‌ای را برای کارآفرینان و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف به وجود آورد. 

وی افزود: در همین راستا دولت از سال گذشته تاکنون حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا اختصاص داد و توانست بخشی از این مشکلات را مهار و مدیریت کند. 

وی در ادامه مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری و ایجاد فضای تعامل و هم‌افزایی میان فعالان عرصه اقتصادی و دست‌اندرکاران فضای کسب‌وکار اعلام کرد و ادامه داد: در جهان امروز، کارآفرینی، اقدامی فرهنگی است و این کارآفرینان هستند که می‌توانند فرصت‌های جدیدی در اقتصاد به وجود آورده و جهش بزرگی در کشور ایجاد کنند. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌های خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: خراسان رضوی سرزمین نوآوری‌ها و کارآفرینی و دارای مزیت‌ها بزرگی در بخش‌های مختلف ازجمله صنایع غذایی، پوشاک، معدن و به‌ویژه گردشگری است. مشهد نیز به‌عنوان مرکز این استان، امروز رتبه اول در هوشمندسازی شهری را به خود اختصاص داده و در تولید اپلیکیشن و نرم‌افزار پس از تهران رتبه دوم را در اختیار دارد. 

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: مشهد، شهری پذیرا، اهل مدارا و دارای پازل درهم‌آمیخته جمعیتی است و ظرفیت مطلوبی برای پذیراشدن کارآفرینان دارد؛ امیدواریم به برکت امام معصوم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) مسیر برای عبور از روزهای سخت و گفت‌وگو و تعامل با دنیا همراه با توسعه فراهم شود. 

گفتنی است در این مراسم جمعی از کارآفرینان به بیان نظرات خود پرداخته و در پایان از ۹ نفر از کارآفرینان برتر و ۳۱ کارآفرین شایسته قدردانی شد. 

مدیران تا پایان دوره مسئولیت برای گره گشایی و حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین نشست شورای هماهنگی مدیران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه رویکرد و تمرکز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر پیگیری و رفع مشکلات و ارائه خدمات عمومی است تمامی مدیران تا پایان دوره مسئولیت با تعهد و علاقه مندی و در جهت گره‌گشایی و حل مشکلات مردم کار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز