خبرگزاری کار ایران

تاخیر پرداخت مطالبات کارگران آبفار اهواز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۶۵

کارگران آبفار اهواز می‌گویند؛ کارفرما بابت مطالبات مربوط به سه ماه دستمزد و حق بیمه پرداخت نشده هنوز با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران آبفار اهوازردر تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۶۰۰ کارگر در آب و فاضلاب روستایی با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که هنوز بابت سه ماه دستمزد معوقه طلبکارند.

به ادعای این تعداد کارگر، سالهاست که زیر نظر پیمانکار در آبفار اهواز به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار در مقام کارفرما به تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

این کارگران می‌گویند جدا از آنکه در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای آن‌ها دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، پیمانکار کنونی منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد.

کارگران پیمانی آبفار اهواز خواستار آن هستند تا مدیریت آب فاضلاب اهواز در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آن‌ها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

به همین دلیل کارگران آبفار اهواز می‌گویند چون به مشکلاتشان از جانب مسئولان استانی اهمیتی داده نمی‌شود چندین بار اعتراض صنفی برگزار کرده‌ایم.

طبق اظهارت وی، شرکت‌های پیمانکاری اهمیتی برای کارگران قائل نیستند و مسئولان اداره آبفای شهرستان و استان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز