خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

یکدلی و انسجام بازنشستگان تامین اجتماعی برای حقوق قانونی‌شان قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۵۳۰

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستان ری، از مصوبه مجلس برای اختصاص ۹۰ هزارمیلیارد تومان در اجرای طرح همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا «محمد علی ترکاشوند» گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و رفع تبعیض میان آنان و بازنشستگان لشکری و کشوری حق مسلم و قانونی بازنشستگان کارگری است که سال‌ها ازسوی دولت‌ها و مجالس گذشته نادیده گرفته شده بود.

این فعال کارگری، تجمع‌های اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور که در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها و تبعیض صورت گرفت را ناشی از لبریز شدن صبر آنان توصیف کرد و گفت: انصاف نبود که با کارگرانی که سال‌ها در سنگر اقتصادی جان فشانی کرده‌اند و اینک به بازنشستگی رسیده‌اند، اینگونه برخورد کنند و این قشر شریف نیز علیرغم میل باطنی دست به تجمع و اعتراض بزنند.

ترکاشوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکدلی و انسجام بازنشستگان تامین اجتماعی برای حقوق قانونی و صنفی خود قابل تقدیر است، گفت: بازنشستگان برای وقت گذرانی در تجمعات روزهای گذشته حاضر نشده بودند؛ آنان برای حق خواهی و عدالت خواهی و انتقاد از مسئولان آمده بودند که بگویند که حق‌شان نیست که بعد از سال‌ها تلاش و ایثار در سنگر تولید؛ از فقر و نداری فریاد بکشند!

وی گفت: امیدواریم مصوبه مجلس در ارتباط با اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه‌های خودکفایی و سازندگی با حداقل دغدغه معیشت روزگارشان سپری شود.

ترکاشوند؛ سال ۱۴۰۰ را سالی امیدبخش برای اقتصاد و تولید برشمرد و گفت: تحریم‌ها نتوانستند خللی در اراده ملت و نظام ایجاد کنند و بی‌شک سالی دشوار و پرافتخار در پیش روی ما خواهد بود

وی گفت: تعیین مزدی منطقی و منطبق با تورم برای کارگران و افزایش مناسب مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی؛ حداقل انتظار جامعه کارگری و بازنشستگان شریف و نجیب از مسئولان است که امیدواریم محققق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز