خبرگزاری کار ایران

حضرتی اعلام کرد؛

ابتلای بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا/ وجود ۱۰۰ پرستار در میان جان باختگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۶۱۰

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۰۰ پرستار نیز در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی روز شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت افزود: پرونده جان باختگان کرونا و شهدای خدمت در کمیته‌ای زیر نظر معاونت توسعه وزارت بهداشت و بنیاد شهید رسیدگی می‌شود. از حدود ۱۰۰ پرستاری که تاکنون در دوران کرونا به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، به پرونده تعدادی رسیدگی و شهادت آن‌ها تایید شده و پرونده تعداد دیگری نیز در حال بررسی است. 

وی گفت: هر پرستاری در صورت ابتلا به کرونا، حداقل دو هفته از چرخه خدمت خارج و بار کاری او به سایر همکارانش تحمیل می‌شود به همین علت ماهانه در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی بزرگ ۳۰۰ هزار ساعت اضافه کاری به پرستاران پرداخت می‌شود تا جبران کار اضافه آن‌ها شود. 

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: پرستاران مطالبات زیادی دارند، یکی از این مطالبات اجرای قانون تعرفه‌گذاری است که سال‌ها از تصویب آن گذشته و اجرا نشده است و خوشبختانه با سخنان دلگرم کننده اخیر رهبر معظم انقلاب اجرای این قانون با جدیت در وزارت بهداشت دنبال می‌شود امیدواریم به نتیجه برسد. سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پرستار و قدردانی ایشان از زحمات پرستاران برای آنان بسیار روحیه بخش بود. 

وی گفت: فداکاری پرستاران در یکسال گذشته اندکی از مشکلات مردم را در دوران اپیدمی کرونا آسان کرد باید با قدردانی از زحمات آن‌ها برای این قشر پر تلاش به آن‌ها دلگرمی بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز